Printerdriver

Jeg har en gammel Samsung ML-1640 laserprinter.
Pludselig er driveren på min pc forsvundet, hvorfor ved jeg ikke. Jeg har så fundet cd'en med driveren frem og forsøgt at geninstallere driveren, men bliver straks mødt af denne meddelelse, -billede.
Hvad er det der sker? Jeg skal indskyde at pc'en jeg vil installere på ikke har cd-drev, og derfor har jeg kopieret til et usb-stik, og forsøger at installere fra.
Hjælp!

Venlig hilsen
Knud
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Måske du skal køre pc'en som administrator? 

Vi prøver igen, i morgen --
Meddelelsen skriver, at du skal være administrator af computeren, og derfor kan du ikke få lov til at installere driveren. 
Er du administrator, eller bruger du en lokal konto? Er du i øvrigt sikke på at driveren er forsvundet? His du går ind i indstillinger og under Bluetooth og enheder finder printere, kan du se om din printer stadig er der.
Hvordan har du fundet ud af, at driveren er væk. Har du måske bare mistet forbindelsen til den eller hvordan?

fase
Nogen gange skal man fjerne driveren under "device manager" / "Enhedshåndtering.

Efter genstart af computeren, vil PC selv reinstallere driveren.
Det kan være fordi du ikke har administrator rettighed - men hvis det er din egen pc og der kun er dig som bruger på den, burde det ikke være et problem.
Men hvis det er en gammel printer, kan det være, at driveren er til et ældre windows system, som ikke er kompatibelt med det du har nu. Der er så nok sket det, at den er automatisk blevet opdateret til det nye i baggrunden, uden at du har oplevet det.
Man bør altid hente nyeste driver på nettet og glemme alt om den, der fulgte med.
Det er bare at søge på nettet. Det ​gjorde jeg og fandt nedenstående link. Det er åbenbart HP, som har ansvaret for den printer nu.
Ved at downloade fra nettet slipper man også for at være afhængig af cd drev, usb osv.

Samsung 1640 driver​​​

Kurt B. Andersen
je-ns. Jeg højreklikker på setup.exe, vælger "Kør som administrator" og den samme meddelelse fremkommer.
S. Fabrin. Det er min helt egen pc, forbundet til router med fiberforbindelse. I "Indstillinger", "printere og scannere" figurerer den ikke mere, -den har været der i mange år. Min nye printer er Epson 2870. Se billedet. Forbindelsen er ikke mistet, den er forbundet med usb-kabel.
Thomas-Mygind. "Enhedshåndtering" er prøvet, og genstart gjort adskillige gange, uden resultat.
kurta. Administratorrettigheder er afprøvet, uden resultat. Driveren har jo været der, jeg har brugt printeren meget med denne pv, HP Pavillon og windows 10 har osse altid været der, så ingen ændringer der. Men så prøvede jeg dit link til HP og fandt efter nogen søgen en driver, som kunne installeres, - OG DEN VIRKER!
TAK allesammen​​​​​

Venlig hilsen
Knud
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis