Køb af fyringsolie hos privat?

Hej alle sammen, 

I disse tider, hvor fyringsolien er dyr, tænker jeg på at købe hos en privat sælger på DBA. Hun sælger 700 liter og bor i lokalområdet, man skal blot sørge for selv at hente og suge olien op fra hendes tank. 
Er der nogen, som har nogen forslag, til hvordan man løser den opgave? Jeg har hverken pumpe eller dunke til opgaven - ved heller ikke hvilken pumpe, der skal bruges. Har dog en trailer til transporten. 
Der er mange penge at spare, men er det en god idé, at købe hos privat? Kan man regne med at olien, den er fin og ​ikke uren på nogen måde? 

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Husk der er regler for transport at diesel/fyringsolie.. (max 60 liter i hver dunk, og 240 liter i alt)

Der er jo altid risiko for vand/bundslam hvis man tømmer en tank helt..

Jeg har brugt sådan en pumpe her til fyringsolie, den fungere fint..

Men bedst hvis man har en boremaskine der køre 3000-4000 o/m

Vi prøver igen, i morgen --
Her på egnen er det almindelig at nogen sælger olie privat. Årsag angives ofte til "skift til varmepumpe". Sjovt nok annoncerer de ret konstant, så der er lang vente tid på varmepumpe  
Det er tegn på at det er diesel tyve der skal have afsat deres varer. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
ev elmand skrev den 19-03-2026 23:38:35

Her på egnen er det almindelig at nogen sælger olie privat. Årsag angives ofte til "skift til varmepumpe". Sjovt nok annoncerer de ret konstant, så der er lang vente tid på varmepumpe  
Det er tegn på at det er diesel tyve der skal have afsat deres varer. 

Eller en slamsuger der har tømt en tank, 

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis