Fugt/kondens i nedgravningsspots

Hej

Jeg har problemer med mine 3 nedgravningsspots langs husmuren. De dugger indvendigt og er fyldt med kondens/fugt tilsyneladende. De slår relæet, så jeg kan ikke have dem tændt - lidt ærgeligt. Hvad er folks erfaringer med at komme det problem til livs? Jeg har købt huset med belysningen sådan her, så jeg kender ikke opbygningen eller den præcise model spots, men jeg gætter på det er de her Spots, ud fra udseende. 
Der er fyldt med lecanødder rundt om spots så regnvand kan sagtens dræne væk.
Jeg overvejer bare at købe nogle helt nye, men det løser nok ikke problemet på den lange bane. 

Jeg har fundet det her opslag fra tidligere hvor de drøfter at bore hul i bunden af den sorte kapsel, virker det? 
https://www.lav-det-selv.dk/forum/t/190193/s/kondens-i-udvendige-spots-og-lamper
1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du kan jo prøve at grave dem fri, så du kan se hvordan kablerne går ind i dem.
Det har været en kold januar med frost, så membranen i kabelindføringen kan være blevet mør af vejret og du derfor får fugt i lamperne.
Det kan selvfølgelig også være topglassets skruer der ikke længere er tætte, igen vejret...

Det med at bore hul i dem, er en dårlig ide, for ja vand kan løbe ud, men kryb kommer ind, og snart er din lampe fyldt med andet godt fra naturen.
Fugten kommer jo et sted fra, så find årsagen til fugten.      

Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis