Konstruktion af "skur"

Hej alle sammen,
sidst jeg var herinde fik jeg nogle sk... gode råd    - så nu prøver jeg igen med et andet byggeri!
Vedhæftet er en cirka tegning af mit nye skur - alle mål er i CM, men derudover må den ikke betragtes som målefast. 
Jeg aner ikke om mine begreber er korrekte, så jeg har farvekodet de relevante dele så det forhåbentligt giver mere mening  

Overordnet set er der tale om et "skur" med ensidigt fald (den har jeg googlet mig frem til  ), ca. 11x10 meter i grundplan og med højeste side på 5 meter. 

Den overordnede plan som den er lige nu:
Sokkel: punkfundament på stolpesten 
Tag og Vægge: Let konstruktion i træ beklædt med stålplader.
Indvendigt bliver der med tiden isoleret, smidt træplader på, lagt beton gulv osv.

Mine spørgsmål går mest på dimensionerne i konstruktionen:

Sokkel: Jeg havde planlagt at nedgrave stolpesten med ca. 1 meters mellemrum - men ville det være helt utænkeligt at benytte et skruefundament? Eller ku stenene eks. sættes med større mellemrum?

BundRem (rød/brun): Planen var at lægge 2 længder spærtræ 45x195 mm - på højkant ved siden af hinanden - og bygge vægge derpå. Men er 195mm spærtræ over- eller underdrevet?

Vægge (grøn): 45x120 mm reglar, sat med ca. 60cm mellemrum (jf. isoleringsbatts) - og med tværstivere imellem, ligeledes sat efter "isoleringsbattmål". 
Her tænker jeg især på siden på 5meter i højden:  Er 120 mm "nok"?

Toprem (blå): 2 x (45x195) - eller er det overdrevet?

Tag: opbygges i 45x295mm Spærtræ, sat med ca. 80cm mellemrum. Spændvidden er ca. 550 cm mellem understøtninger. 
Men ku man nøjes med mindre spær - eller måske større mellemrum?

Jeg er bevidst om at jeg nok skal have "nogen" indover til at lave lidt beregninger - men ville lige starte her så jeg i det mindste ved om jeg er på nogenlunde rette vej  

Mangler i detaljer - så bare skyd....
0 svar
 Følg tråden
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis