Partikelfilter rens

Hejsa
Har nogen herinde erfaring med rens/skylning af Dpf. Er der hold i de mange videoer vedr.afmontering af Dpf, fylde det med rensemiddel, sulfo mv. Og lade det trække noget tid og skylle efter med vand. 
Jeg har luret lidt den løsning. men er godt klar over en opskæring med udbrænding er bedre.
En proff rens koster ml. 3000 og 3600 kr. for mig, afhængig af om Dpf er med indbygget kat.
Det er jo mere som en ny koster på Doc... 
Ved godt slidte injektorer mv. hurtigt tilstopper filter igen, men mit indtryk er ikke det er et problem på min. 
Har I nogen gode erfaringen med billige alternativer? - og yes laver det selv, og har mindre tiltro til diverse indblæsninger via. følere mv. Sorry.

6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det burde egentligt rense sig selv, men hvis du kun kører korte ture sker det aldrig. Så burde du skifte til en benziner.
Dine opskrifter lyder som en sikker metode til at ødelægge filteret.

Bent Andersen skrev den 18-03-2026 12:13:22

Det burde egentligt rense sig selv, men hvis du kun kører korte ture sker det aldrig. Så burde du skifte til en benziner.

Der er også partikel filter i en benzinbil  

Det kommen an på... min har ikke partikelfilter (2019 model). Min krystalkugle er desværre til eftersyn.
Hej
Min KIA RIO  årgang 2020 med 1.0 T-GDI motor HAR partikelfilter og Kat 

"AUTOELEKTRIKEREN"
Ja, de små turbomotorer med direkte indsprøjtning behøver filtre. Min 2.0 suger klarer sig fint uden.

takker - de nyere dieseller har både partikel og kat, typisk indspøjtes adblue ml. de 2 filtre - men jeg er nu sikker på min kun har partikelfilter. Jeg vil nu prøve forsøget alligevel, og samtidig rense EGR ventilen, som også kan tilstoppe..
Og jo, den regererer såmænd, men især om vinteren kan en temp. på ca. 600 gr. være svær at opnå , selv med længere ture. Og HVIS det bliver en succes, deler jeg gerne opskriften. 

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis