Wrox batteri lader ikke ?

Mit batteri til min Worx WR142E har tabt "strømmen" her i vinter - den viser kun 7.11V og vil ikke lade i selve robotten - batteriet er har kun 2 sæsoner 'på bagen' !

Kan man 'sparke' en ladning i gang på en eller anden måde evt. med en anden lader ?

Mvh
KSor, Århus V
10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Man kan nogen gange få liv i et dødt Li-ion batteri igen ved at lade det med en gammeldags lader uden elektronik, men hvis du ikke lige har en justerbar strømforsyning stående er det nok billigere bare at købe et nyt batteri og så fremover huske også at lade på Robert henover vinteren.

Selvbygger med stort S. 
Hvis du er frisk, kan du også selv skille batteriet ad og indsætte nye celler. Det kræver dog at du kan punktsvejse - f.eks. vha. et 12V batteri.
Inden du smider batteriet ud, kan du prøve at lade på det som Superdiy skriver. Batteriet er 20V så man kan give det lidt med en gammeldags bil-lader, hvis du har sådan en. Hold plus på plus og minus på minus, blot  minut. Se om spændingen er steget nok til at den normale lader virker.

Der er dog fare for at der er noget elektronik, der tager skade ved en sådan behandling. Så gør det kun, hvis du er forberedt på at købe et nyt batteri, hvis det fejler.

Hvis batteriet har være ​fuldt opladet og fjernet fra robotten vinteren over, bør det ikke aflade sig selv, medmindre det ikke er i orden. 

Jeg fandt en video på YouTube, som forklarede og LØSTE problemet !

Men ellers tak for jeres svar.

Mvh
KSor, Århus V
KSOR skrev den 17-03-2026 12:57:07

Jeg fandt en video på YouTube, som forklarede og LØSTE problemet !

Men ellers tak for jeres svar.

Og løsningen er HEMMELIG?

Selvbygger med stort S. 
Annonce
Sagt på en anden måde, skriv hvad løsningen var.
LDS fungerer også som opslagsværk😉

Alle besparelser omregnes til fl. rødvin👍
Tag et andet batteri af (næsten) samme type og forbind PLUS til PLUS og MINUS til MINUS i 15-20 sekunder.
Så er der 'liv' igen i det ellers 'døde' batteri - søg evt, på YouTube der er mange videoer om emnet.

Mvh
KSor, Århus V
KSOR skrev den 17-03-2026 21:56:20

Tag et andet batteri af (næsten) samme type og forbind PLUS til PLUS og MINUS til MINUS i 15-20 sekunder.
Så er der 'liv' igen i det ellers 'døde' batteri - søg evt, på YouTube der er mange videoer om emnet.

Trådstarter har skrevet at han har fundet en løsning😊

Dit forslag duer kun hvis batteriet er fladt/semidødt, er det defekt skal det udskiftes eller repareres.

Alle besparelser omregnes til fl. rødvin👍
Ja, og ...

Mvh
KSor, Århus V
Jeg har flere gange med held brugt metoden til 18 volt batterier til min boremaskine..
Men er det pga. dårlige celler hjælper det jo ikke..

Vi prøver igen, i morgen --
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis