Miele Tørretumbler TWA440 WP varmer ikke

Vores Miele Tørretumbler TWA440 WP der er 6 år gammel varmer ikke mere.
Da det er en varmepumpe-tumbler ved jeg ikke om der er en termostat-sikring som når der er et varmelegeme.
Jeg har afmonteret bagbeklædningen, men kan så ikke komme videre. Det skulle være muligt at tage toppladen af også, men her har jeg måttet opgive, der er tilsyneladende ikke nogen skruer der kan skrues ud.
Er der nogen der har erfaringer med dette?
Mvh Søren 
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Inden du splitter det hele ad:
Har du tjekket om der er et sted du kan åbne og rense fnugfilter eller fnug-opsamlet? Når min er fyldt dér, tager det en evighed for den at tørre.

Mvh. AllanE
Hej Allan
Tak for dit svar  
Jeg har renset fnugfilter/opsamler, det har desværre ikke hjulpet  
Mvh Søren
Har du også renset filteret i bunden af maskinen? Miele vejledningen siger, at man kan tage filtered ud og vaske det.

https://www.youtube.com/watch?v=Yx8r9ijr6IY

Jeg havde selv en kondenstørretumbler engang, der stoppede med at varme. Jeg var overbevist om at den skulle skiftes så jeg splittede den ad (havde ikke noget at tabe  ). I adskilt tilstand kunne jeg komme ind og rense alle lamellerne i varmepumpen. Samlede den igen og så virkede den perfekt i flere år efter.

Den jeg har i dag har et mere effektivt filter, så lamellerne i varmepumpen ikke er udsat. Jeg er sikkert på, at Miele har det samme. Så det er da et forsøg værd, inden du evt. skiller mere ad. 

Mvh. AllanE
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis