Havetraktor

Hej hvordan f...en tapper jeg olien af den her?:)bundproppen sidder helt nede ved jernet i midten,så jeg har ikke lige nogen ide om hvordan jeg kan lave en tragt da der ikke er plads,på min fars 3 havetraktorer sidder proppen på siden så man nemt kan komme til,og har prøvet at suge det op men jeg kunne ikke få det hele,vil gerne have den fuldstændig tømt den her gang,i kan se på billedet der er høje kanter så jeg ikke kan lave en flad tragt,da proppen sidder helt nede ved pladen,er der et fif gerne med billede.

Det er en jonsered fr 2116 ma2,måske nogen har en,eller har haft en.
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Lav en "tagrende" af et tyndt stykke plade, det plejer at virke.

Hvis du har en oliesuger kan du suge alt det olie op du kan komme afsted med, og så tappe resten ud af bundproppen.
Når den så er tømt for olie, så lav et forlængerrør der når ud, så det er nemt at tappe olien af næstegang.

Der findes også en hane, med en slange..

Vi prøver igen, i morgen --
Hej tak for svar jens,har du et link til den hane med slange?kan ikke lige se hvordan der er plads til et stykke tagrende,da bundproppen næsten sidder helt i bunden,og kan ikke køre tagrenden til siden,da der er en forhøjet kant på begge sider,så den eneste mulighed er at lade det rende ned i midten,men så er der meget der bliver fedtet til,det var sgu mærkeligt lavet,jeg har fundet hanen,tak for hjælpen:)
Ikke en tagrende bare et stykke tynd pla, du kan stikke ind under motoren og forme kanterne lidt på, så olien kan løbe ned i en beholder.v

Vi prøver igen, i morgen --
Så det gør ikke noget at det ryger ned i alle delene i midten inden det falder ned i spanden?for jeg kan ikke gøre det til sidderne på grund af høje kanter.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis