Rendegravning til sokkel, Maskinleje erfaring søges

Hej, jeg skal have gravet ca 18 meter sokkel ud til et skur og overvejer at gøre det selv.

De fleste minigraver udlejningsfirmaer jeg kan finde på google er store Erhvervsentreprenører som primært lejer ud til erhverv, men jeg var ude at spørge en fysisk og jeg kunne godt leje som privat, men jeg ville lige høre jeres erfaringer med at lejer fra de store 'primært erhvervs' maskinudlejere.

Hvad er godt, hvad er skidt ift. jeres erfaringer eller noget i har hørt? Noget jeg skal være særligt opmærksom på?

På forhånd tak for deling af erfaring/kendskab 🙏
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Velkommen på siden  

Nu ved jeg ikke hvilke priser entreprenører i dit område køre med, jeg havde en lokal entreprenør til at grave, han tog knap 500 kr i timen med minigraver (plus moms) Da manden er lokal kom der ingen kørsel oven i.

Skulle jeg selv have lejet en minigraver og have den bragt og hentet, ville de blive en del dyre da jeg kun har ringe erfaring med en minigraver. 

Vi prøver igen, i morgen --
Hvor i landet? Har et par gange brugt maskine med fører, som er langt billigere, medmindre du har hængerkort og bil der kan og må trække det. For en maskintrailer er tung.

Og så er fordelen, at maskinføreren kan grave og du kan køre en dumper med jord til et sted egnet til grab. Sådan har jeg gjort det. 
Tror du, at du kan grave en rende med sådan en minigraver, hvis du ikke har erfaring i at bruge sådan en?
Få en entreprenør til at grave renden. 

fase
Det er ikke voldsomt svært at køre med en minigraver. Har du bare lidt flair for maskiner er der ikke det store i at grave en rende til en sokkel. En dags leje så har du gravet renden med en 20 cm skovl og jævnet overskudsjorden ud i haven.

Mht. til leje så fortæller du ikke noget om hvor det er i landet, men der er flere på dba og gul og gratis der lejer ud privat incl kørsel. Prisen er underligt nok væsentligt lavere i Jylland.
At leje fra de store kæder er alt for dyrt hvis ikke du har en firmaaftale.

Selvbygger med stort S. 
Der er min erfaring at det er en fordel at få en erfaring maskinføre til at grave soklen ud, så den står helt lige og ikke for bred.
Det fik jeg da jeg lavede carport med skur, han gravede med en 20 cm skovl, så skulle der ikke så meget beton i renden.

Og at leje en maskine i en dag, tænker jeg er langt dyre end at have en erfaren entreprenør til at udføre arbejdet. 

Vi prøver igen, i morgen --
Annonce
Sidst jeg lejede en 1200 kg minigraver 1 dag incl levering kostede det 1500kr det får du ikke en entreprenør til at gøre det for.
Du har ret i det med bredden af renden. Kan man ikke styre sig betaler man bare besparelsen i gravearbejdet i beton i stedet.

Selvbygger med stort S. 
Hej, Tak for svar. Det er i Viborg, så der er Loxam, RK og GSV af de store erhvervsentreprenører. Ja, prisen er noget høj, og der er ikke levering, så ja, det kræver stort trailer-/hængerkørekort og bil, der må trække.

Men hvis man ser bort fra pris og træk, er der så andre grunde til at jeg bør undgå de store selskaber, er de tunge at danse med? Eller er det bedre gennem de store grundet tryghed (forsikring) osv?
De fleste af de store maskinudlejere giver “kæmpe” rabatter til deres store kunder. Priserne er simpelthen skruet helt op, så privatpersoner ikke kan være med. Prøv et af de mindre udlejningsfirmaer. 

Søren O
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis