Reparation af sokkel og trappetrin som skaller MortenBC 60 8381 12-03-2026 10:12 HejJeg har denne sokkel og trappetrin, som jeg skal have repareret når det bliver forår.Hvilken type pus skal jeg anvende? Og hvilken type sokkelmaling? Huset er fra 1967.På forhånd tak for hjælpen. 2 svar Følg tråden Annonce Annonce Annonce
je_ns 12970 12-03-2026 10:21 Normalt bruger man 3 dele pudssand og 1 del Aalborg portland cement. (de billige cement har en dårligere styrkeklasse)Var det mig ville jeg rense alt de løse væk, gøre det lidt fugtigt, og smøre en blanding af fliselim til udendørs på ,1 del fliselim og 1 del pudssand til en tynd masse så det kan smørers på med en stiv børste. Når det har sat sig pudse op med sand/cement.(har du ingen fliselim kan en tynd blanding sand/cement 1:1 også bruges)Har du en højtryksrenser kan du godt rense reparations stedet af med den, men lad det så lige tørre lidt op inden du begynder reparationen. Vi prøver igen, i morgen --
MortenBC Trådstarter 60 8381 12-03-2026 11:29 Hej JensDet må jeg prøve.Er bange for højtryksrenseren, så må hellere afrense mekanisk, selvom det er et stort arbejde.