renovering af badeværelse

Hej,

Jeg vil renovere mit badeværelse og have proffesionelle på størstedelen. Jeg vil beholde bruser hvor den er pt. jeg vil til venstre for bruseren lave en indbygget vaskesøjle. Jeg har målt, og der er fin plads til vaskemaskine når man nedbryder gulvkanten. Derudover, så vil jeg have nyt vaskemøbel og have væghængt toilet. Er der nogen som har erfaring med dette som kan lave et prisestimat, så jeg har et udgangspunkt for om det er økonomisk fornuftigt i en lejlighed i Aarhus C med 4/5 placering. 

Jeg har vedhæftet et billede af det nuværende hvide badeværelse og et inspirationsbillede (dog spejlvendt af hvordan jeg vil lave det).

Tak på forhånd :) 
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Mit råd: få et par tilbud indhentet. Jeg var - til en mindre opgave - fået priser mellem 50-150.000 for samme opgave.

Jeg ved herovre fra (nord for kbh hvor man enklere finder vindertal i lotto end en ledig håndværker), at det koster fra 250.000 kr at totalrenovere et badeværelse.

Og et badeværelsesmøbel kan koste 25.000, så dét har meget at sige. 
Har et badeværelse i nogenlunde samme størrelse. Jeg lavede så meget som muligt selv for at spare på håndværker-udgifter (nedbrydning af fliser, fjerne gammel toilet + bad, ophugning af gulvet, oprydning og turer til genbrugspladsen og klargøring til murer, samt nyt nedsænket loft bagefter). Vi endte i ca. 80-100.000 kr. til håndværkere og materialer.

Ved ikke præcis hvad vi sparede ved at lave det indledende arbejde selv, men jeg tror det er ret meget. Lige netop nedrivning mv. kan en prof ikke gøre meget hurtigere end en LDS'er, så det er mange timer at spare. 

Mvh. AllanE
AllanE skrev den 11-03-2026 10:30:51

Har et badeværelse i nogenlunde samme størrelse. Jeg lavede så meget som muligt selv for at spare på håndværker-udgifter (nedbrydning af fliser, fjerne gammel toilet + bad, ophugning af gulvet, oprydning og turer til genbrugspladsen og klargøring til murer, samt nyt nedsænket loft bagefter). Vi endte i ca. 80-100.000 kr. til håndværkere og materialer.

Ved ikke præcis hvad vi sparede ved at lave det indledende arbejde selv, men jeg tror det er ret meget. Lige netop nedrivning mv. kan en prof ikke gøre meget hurtigere end en LDS'er, så det er mange timer at spare. 

Til gengæld er der ofte ved nedbrydning materialer man enten ikke må håndtere selv eller som kræver ret meget udstyr, værnemidler mm for at gøre sikkert og lovligt. 

Love er minimumsiveauet - men der regnes altid med en mindre mængde af folk har svært ved regler.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis