Pris for ny radiator samt flytning af den

Hej.

Jeg er ved at købe en lejlighed, og for at optimere indretningen af soveværelset vil jeg gerne flytte radiatoren hen under vinduet. Der er pt et "indbygget skab" i dårlig kvalitet som nemt kan fjernes. Hvad vil det koste at købe en ny radiator og få en vvs'er til at rykke den hen under vinduet? radiatoren må gerne være billig, da jeg regner med at lave radiatorskjuler på sigt.
placering: Aarhus c

Tak på forhånd :) 

7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det er vanskeligt at se udfra billederne hvor stor nuværende radiator er, men forvent ca. 2.000 kr for radiatoren + 2-3.000 kr for at flytte den. med synlige rør langs væggen. Er det i København eller lignende så forvent det er 50% dyre og lidt dårligere håndvæk.

Læg dertil det gebyr leverandøren af varmemålerne tager for at flytte måleren. 

Selvbygger med stort S. 
Tak! det er i Aarhus C. men det var da en lidt halvdyr omgang :O
Det er ikke en lille operation, og 2-3.000kr er knapt et par timer inkl bil, materialer osv. Vvsere har generelt nok at lave og behøver ikke gå sultne i seng.

Tjek evt først med viceværten hvad han anbefaler af firma og har af erfaringer med det. Jeg har boet steder, hvor det var enkelt og de havde et fast selskab, og steder, hvor systemet var sammensat af en håndværker uden stedsans. I hvert fald gav intet mening, så dér var viceværtens hjælp uundværlig.

Pris forskellen på en pæn og grim radiator er i øvrigt ikke ret meget. Det er et lidt ærgerligt sted at spare, hvis du ikke går med en skjuler alligevel. 
På positiv siden er at dine rør ligger i hjørnet, så der kommer få synlige rør. 
Jeg tror du skal være meget glad, hvis du kan få det fikset for 5000 kr. 
Annonce
Sådan som rørene er placeret er det sandsynligvis flytning tilbage til hvor radiator oprindelig har været placeret. Så før du køber radiator skal du tjekke om ikke rørene som oprindelig sidder under skabet. I så fald bør du købe en radiator som lige netop passer i længde. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Jeg fik flyttet en radiator samt opsat en ny ekstra i et kælderrum. Håndværker-regningen kom på knap 5000. Efter aftale købte jeg selv radiator (Purmo), hun kom med rør osv. Pænt arbejde, men reperation efter den medtagne/flyttede radiator udførte hun ikke. Også efter aftale. Udført i København.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis