Hvordan kan jeg bedst redde min havelåge?

Min havelåge er rustet flere steder inkl på stolperne, men fungerer egentligt upåklageligt.
Jeg synes det er et forsøg værd at gøre den pæn igen f.eks med noget hvid eller grøn metal spray men jeg ved ikke hvordan jeg bedst fjerner rust fra sådan en gitter-låge. 
Jeg vil ikke tage den af da stolperne jeg er bange for måske at knække noget eller den ikke vil kunne komme på igen. 

Ville blive rigtig glad for at høre hvordan jeg bedst kan gøre den klar til metal-spray maling? 

Evt hvis i kan anbefale det jeg skal købe af materialer for at fjerne eller behandle rusten med og ​hvis jeg skal smøre med andet for at gøre den klar til ​maling-spray?

Postkassen vil jeg fjerne helt, så håbet er at lågen og stolperne kan få nogle flere år.

Tak!

Min havelåge er rustet flere steder inkl på... Vis hele indlægget
12 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Ja Hammerite giver et overraskende godt resultat, bare man fjerner alt det løse..

Vi prøver igen, i morgen --
Ja, jeg ville nok bruge et eller to Hammerite produkter. Jeg ville bruge pensel, for at sikre et tykkere lag end det spray umiddelbart giver. 
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 25% rabat på maling med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også