Få bygget en garage - hvor starter jeg og hvad er den korrekte rækkefølge step by step (ikke gør det selv desværre)

Hej 
Måske lidt misvidende sted at spørge, men forsøger. Skal ikke bygge den selv, men er stadig i tvivl om, hvilken fremgangsmåde som er bedst - og billigst. 

Vi køber et hus om få uger - og ret hurtigt, kunne jeg godt tænke mig at få bygget en isoleret garage. Hvis muligt. Det satser vi på, det er... 

Overvejede at forsøge selv, men det ​er nok ikke realistisk - især da jeg faktisk godt kunne tænke mig at det bliver lavet ​ordentligt. Vi snakker ikke et skur - men gerne en isoleret garage der er så god, at man nærmest kan bruge det til kontor-hobby-opholdsrum. 

​Vi befinder os på 

En grund der er 1034 m². 

Pt. står der - også korrekt jf. ​BBR
Bygning A (Hus) på 149 m2
Bygning B (skur) på 16 m2. (som skal blive stående). 

Mit umiddelbare take på det er, at det vel ikke er noget problem at få en garage. 

Men. Hvad bør jeg så gøre herfra? Landmåler, kontakt til kommunen? ​hvis jeg ikke helt agter at agere hovedentreprenør selv, hvilken "faggruppe" ​skal jeg så ​sigte efter til at tage hele opgaven? En murer med kontakterne i orden eller fx et tømrerfirma som har en ​kontakt til murer? 

​Garagen skal være i træ for at holde omkostningerne nede. Selve huset skal evt. rives ned om 20-25 år ​senest, forestiller jeg mig (hvis ikke ​af os, så næste ejer) - så der ​skal naturligvis ikke bygges en ​triplemuret luksus garage der holder i 100år. ​Det ville ikke give mening. 

Er der nogen der har prøvet det før - eller som blot har stor indsigt i, hvad jeg bør gøre herfra? 

Det er sådan helt basic rækkefølge på tingene jeg er i tvivl om. ​Der skal skabes noget afklaring omkring hvor tæt på vejen den ​må bygges, jeg skal have fundet mig dem der skal lave det og ​så alt det med kommunen har jeg aldrig prøvet før. ​Der skal vel indsendes ​noget ​til godkendelse inden man ​går i gang fx. 

Jeg ville elske hvis der online lå et eller andet step-by-step 
1.
2.
3. 
4.
5.

På sådan et projekt. Jeg tænker, at ​når jeg først er kommet i gang med de første ting, så giver det hele sig selv lidt mere. Lige nu er det mest lige at finde ud af hvor jeg starter og hvad de første indledende øvelser er. 

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis du intet selv evner skal du starte med en arkitekt eller bygningskontruktør for at få lavet tegninger og søgt byggetilladelse.
Man kan godt selv lave det hele, men har du ikke evner til at bygge det er det urealistisk at du kan tegne noget det kan bygges udfra.

Mht. totalentreprenør så ville et godt udgangspunkt være en mindre tømrervirksomhed. Alternativt en lidt større med egen tegnestue, så kan de også lave tegninger og ansøgninger. Men det er dyrt ikke at kunne noget selv.

Selvbygger med stort S. 
Ja, jeg tror vi ender med at være OK med at betale os fra det. Selvfølgelig koster det noget, hvis andre skal lave det. Men vil bare helst ikke tages i røven... det er mest det. 

Findes der egentlig en eller flere "bibler" derude i forhold til byggeri? Altså sådan en husenes svar på "haynes". 
Tag et møde med en eller 2 lokale tømrere, og snak åben med dem om muligheder. De kan selv tegne sådan noget og hjælpe med ansøgning til kommune.
Den af dem som du synes bedst om tager du til at lave det i hovedenterprise.
De hyrer så murer ind til støbning, elektrikere osv.
Men i din beskrivelse ligger der allerede nogle modsætninger.
kontor-hobby-opholdsrum kontra evt. rives ned om 20-25 år 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis