Reduktion af opføringsrør?

Jeg har overtaget et hus, hvor den tidligere ejer har placeret en ø315 sandfangsbrønd (til en faskine) så tæt på husmuren, at kloakdækslet lægger sig lidt ind over tilgangen fra nedløbsrøret. Det ser lidt træls ud. 

Kan man mon få et reduktion til et korrugeret opføringsrør, så diameter ved overfladen fx bliver 200?  

Jeg har googlet lidt, men er i tvivl om, hvad der er hvad. 
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Er det ikke muligt, at tilpasse dækslet, så det kan ligge pænt ?
Ikke sikkert det billede jeg har dannet i hovedet, passer med virkeligheden (læs : billede hjælper😉)
Ja det kan du godt men det kræver der er en muffe i toppen af 315mm røret, og så koster sådan en overgang en mindre formue..
Men måske der findes andre og billigere løsninger??

Evt grave røret fri eks 1 meter ned, og banke en kile ind mellem rør og mur, så du får røret presset eks 5 cm væk fra muren...

Vi prøver igen, i morgen --
Tak for rådene. Hermed et billede.
Du kunne jo tage jernkarmen op, og så slibe en runding ind i kanten af karmen, som passer til nedløbsrøret.

Vi prøver igen, i morgen --
Man kan få en brøndkrave til nedløbsrøret, eks i jem&fix, men der fås måske også nogle med lidt højere udformning, som er lidt tragtformede oppe fra og ned, smal om røret og udvider sig ned til brønd.
Men jeg tror pæneste og som lukker mest tæt over nedløbsbrønd (den nedløbsrøret går i), vil være at tage en brøndkrave og tilpasse den ind mod din nuværende metalbrønddæksel-karm.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis