Mur af porebeton

Jeg har en gammel lade, hvor den ene ydermur skal skiftes. Jeg tænker at bygge en ny mur af letbeton plader, men hvor tykke skal de være. Vil 100 mm kunne holde et eternittag. Muren er kun 2300 mm høj og isolering er ikke nødvendig.

John
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Velkommen på lds.
Jeg vil mene at 100 mm porebeton er for lidt, når du skriver lade. Hvordan den skal stabiliseres kommer jo meget an på hvor lang den er, om der er døre i osv.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Hvad er muren nu lavet af og hvor tyk er den? Svaret kan give et hint om, hvad den ny mur kan laves af.

fase
Der er metoder til at stabilisere.
En af dem er at sætte en søjle pr. 5-6 m hvor muren er dobbelt så tyk. Men et billede og flere oplysninger kunne være gavnlig.

Det er ca 11 meter og der skal være 3 døre jævnt fordelt. Det er en bindingsværksmur nu, ca 10 cm tyk.

John
Det vil ikke kunne holde med 10 cm multiblokke uden forstærkning med søjler nogen steder. Det kunne jo være en mulighed at muren "drejes ind" ved de 3 døre. Så kan der blive ​6 søjler hvilken vil forstærke det.
Bindingsværk er jo i grundprincip træ skelet som så er udfyldt i felterne med mursten. 

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis