Styr på andels-forbedringer

Hej alle.
Dette er blot et tip til dem, der bor i andelsbolig.

Min ven Anders og jeg har været træt af rodet og stressen ved at have styr på forbedringer af vores andelsbolig.Så vi forsøgte at bygge en simpel “forbedringslogbog” til andelsboliger, hvor man kan samle det hele ét sted og lave flotte rapporter fra (kvitteringer, billeder, datoer osv.).Vi tænker det især er relevant, når der skal sælges/vurderes.

Det er gratis at bruge, og vi vil derfor blot tippe om det og evt. høre feedback på, om det giver mening eller ej. Alle reaktioner er meget velkomne, tak!

Find det her: https://www.andli.dk/
10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Reklame. "De første ombord får alle funktioner gratis som del af en beta lancering"
McMorellos skrev den 03-03-2026 11:56:25

Hej alle.
Dette er blot et tip til dem, der bor i andelsbolig.

Min ven Anders og jeg har været træt af rodet og stressen ved at have styr på forbedringer af vores andelsbolig.Så vi forsøgte at bygge en simpel “forbedringslogbog” til andelsboliger, hvor man kan samle det hele ét sted og lave flotte rapporter fra (kvitteringer, billeder, datoer osv.).Vi tænker det især er relevant, når der skal sælges/vurderes.

Det er gratis at bruge, og vi vil derfor blot tippe om det og evt. høre feedback på, om det giver mening eller ej. Alle reaktioner er meget velkomne, tak!

Find det her: https://www.andli.dk/

Lad os gerne høre hvorfor du mener dit indlæg overholder reglerne?

Alle besparelser omregnes til fl. rødvin👍
Helt i orden, jeg synes det lå i en gråzone, men tag det endelig ned hvis I ikke mener en gratis tjeneste kommer jeres læsere til gode.

For ja, det er en virksomhed og på et tidspunkt skal den jo nok tjene penge. Men ingen kommer til at betale for det, der er gratis lige nu.
Og vores intention er i det hele taget, at andelshavere ikke skal betale for servicen, men at vi skal tjene penge ad andre veje på sigt. 
Når der registreres egne timer figurerer de ikke og genereing af pdf virker ikke - lige første hurtige tjek

Love er minimumsiveauet - men der regnes altid med en mindre mængde af folk har svært ved regler.
Thanks, but NO Thanks!
Har været der før med "gratis" studenterversioner osv, og når man prøver at åbne gamle projekter eller datasamlinger efter 10 år skal man liige betale et licensgebyr på 5000 eller 10000 for at få adgang til egne data.
Dén forretningsmodel er død, ingen hopper på den længere (måske Buller27 som foreslår forbedringer). Men drøm videre.

Bortset fra det: moderator, send dem venligst i skraldespanden. Der er ingen "gråzone", det er rent plat.

Annonce
Et rigtigt godt sted at gemme vigtige papirer (også eksamenspapirer) er i e-boks. Der kan  så oprettes en mappe med navnet bolig. (Eller andet navn). Det er helt gratis så længe man ikke har voldsomt meget liggende som man selv har uploadet.

Søren O
Bent: Du er naturligvis berettiget til din holdning, men der er ingen grund til at komme med nedladende beskyldninger, der i øvrigt ligner mere personlige holdninger end saglige kommentarer. Jeg har ikke lyst til at tage ansvar for, hvad du har brændt dig på i fortiden, og synes også det er latterligt at andre skal bøde for det, egentlig. 
Men igen for prins knud: Det bliver aldrig tilfældet at man kan låses ude, og der vil kun blive bygget betalte features OVENPÅ dette. Intet der er der nu bliver gemt væk, og fx vil excel-exports af alt dit data altid kunne lade sig gøre. Vi har ingen intentioner om at give andelshaverne en regning, og ingen interesse i at låse folk i et system. Hverken nu eller senere, da hele vores mission handler om at hjælper de her folk, ikke låse dem.

Søren: Ja, det var der en anden der tippede om også - det anede vi ikke! Det synes jeg endelig bare folk skal bruge, det lyder rigtig fint. Men det løser bare ikke det problem, som andli er sat i verden for (at udregne og holde styr på forbedringer over tid).
@ McMorellos
Lidt bekymrende at nogen der bevæger sig ind på dette område ikke ved at e-Boks og adskillige andre firmaer leverer gratis, omend med begrænset kapacitet, cloudfunktion.
Jeg kan ikke undgå at tænke på hvad ellers i har overset,
Hvad med F.eks. backup, på egen pc eller skylager?

Alle besparelser omregnes til fl. rødvin👍
McMorellos skrev den 04-03-2026 10:31:17

Men igen for prins knud: Det bliver aldrig tilfældet at man kan låses ude, og der vil kun blive bygget betalte features OVENPÅ dette. Intet der er der nu bliver gemt væk, og fx vil excel-exports af alt dit data altid kunne lade sig gøre. Vi har ingen intentioner om at give andelshaverne en regning, og ingen interesse i at låse folk i et system. Hverken nu eller senere, da hele vores mission handler om at hjælper de her folk, ikke låse dem.

Det der har jeg hørt så ofte at det går lige igennem ørerne. Du er sikkert en hædersmand, men hvis dit firma har succes bliver det en eller anden dag solgt til en pengemand. Og så ved ingen hvad der sker.

Data ligger bedst i borgernes lommer.

John Larsens kommentar gennemhuller seriøsiteten i jeres projekt fuldstændig.

Bent og John: Tror ikke der er så meget mere at sige herfra til ... jah, hvad skal vi kalde det. Bagkloge anklager? Jeg ved snart ikke :D 

Men hør her: I er fuldkommen I jeres gode ret til bare at gemme papirene som I vil - i skuffen fysisk eller virtuelt hos e-boks. Held og lykke med det!
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis