Reparere hul i muren omkring vandrør

Hej. Jeg har desværre haft et uheld, hvor min væg detektor ikke registrerede vandrør 🙈Hvorefter jeg borede ind i vandrøret, det er så heldigvis blevet fixet igen, dog står jeg nu med et hul i muren, og er lidt i tvivl i forhold til reparation, min tanke var at sætte rørskål om røret og derefter mure op med reparationmørtel eller lyncement, hvad giver bedst mening her. På forhånd mange tak. Ps. Det er røret med sølv tape om det drejer sig om.
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Mørtel, gips og cement kan være meget skadeligt for kobberrør og bør ikke komme i direkte kontakt med dem. Cement og gips "æder" kobber, hvilket kan føre til korrosion, som på sigt kan skabe utætheder. 
På dansk betyder det at røret skal pakkes ind før du reparerer væggen. Det kan være reparations mørtel, eller gips hvis du vil have en hurtig tørretid.
Skal du have repareret pladen bagefter så er det jo lidt lige meget hvordan det ser ud under.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Nyhed! Spartelmasse godkendt til Fermacell fra Flügger. 
Få 25% rabat med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også