Skifte stofledning ph pendel

Er der nogen der kan fortælle mig, hvordan man skifter en stofledning på en pH 2/1 glaspendel?

Som man kan se på billedet har jeg skilt det noget af, men jeg kan ikke komme til der hvor ledningen skrues på fatningen. Hvad mangler jeg at løsne?

Bedste hilsner
Og på forhånd tak
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Prøv at kik de det lille messingrør, om sidder der en møtrik ned mod lampen så skru den løs og tjek om ikke fatningen kommer ud.
Ellers prøv om du kan skrue røret ud.

Du kan også tjekke om du kan skrue den yderste del af fatningen ud, så burde du hvis du løsner omløberen for enden af røret kunne skubbe ledningen neden ud så ​bunden af fatningen ​kommer fri..

Vi prøver igen, i morgen --
Hej!

Tusind tak for din tilbagemelding. Det var rigtig pænt af dig.

Der sidder ingen møtrik ned mod lampen. Jeg kan sagtens skrue nippelrøret af, men det hjælper mig heller ikke. Desværre kan jeg heller ikke skrue den nederste del af fatningen af. Den sidder fuldstændig fast. Jeg kæmper videre🙂

Bedste hilsner
Hans
Har du tjekket helt inde i bunden af fatningen om der sidder en lille “lås” som forhindrer at fatningen adskilles. Et tryk med en lille skruetrækker (det rigtige sted), samtidim med at du drejer yderdelen af fatningen.

Søren O
Ja, der sidder stort set altid en form for lås, der sikre at fatningen ikke skiller ad, når man skruer pæren ud. Det kan være lavet forskelligt. Kig ned i fatningen, når du forsøger at skrue den ud, er der noget der blokerer for at det kan skues fra hinnanden. Du skal nok bruge en skruetrækker som Søren O beskriver. 
Hej!
Tak for svaret. Jeg har her for et par timer siden fået løst problemet. Og ganske rigtigt, der sidder nede i bunden en sort pal, der skal skubes tilbage. En gammel elektriker viste mig hvordan! Du skal have mange tak for din tilbagemelding.

Bedste hilsner
Hans 
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis