Skifte rør under indmuret bad.

Hej, vi har et gammelt indmuret bad, som vi indtil videre helst ikke vil af med.
Problemet er at badets afløbsrør efterhånden er gennemtæret af rust der hvor det er synligt.
Resten af røret er jo ikke super tilgængeligt, men jeg vil gerne vide om det er muligt at skifte det på nogen måde?
Og hvis ja, om I kan give nogle tips til hvordan?

Billeder af røret både gemt og fritliggende er vedlagt:

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Nu ved jeg ikke hvor tæret røret er, men det kunne jo være du kunne skrue røret af, men de kan sidde ret så fast.

Alternativt så sav røret over, og pres en plastrør ind over det gamle rør, du kan give det lidt tætningsmasse, så kan det sagtens gå, du skære bøjningen af   det gamle rør der går ned i risten.

Det ligner 3/4" vandrør, så måler det omkring 27 mm udvendigt..
Så kunne sådan et rør her bruges. LINK. ( er dit rør tykkere skal du over i noget almindelig hvis pvc rør)

Vi prøver igen, i morgen --
Tak for svar.

Hullet som jeg fotograferer igennem er ca 20cm højt, så selv om jeg kan få en rørtang ind, kan jeg slet ikke få ordentlig fat i røret.
Vil et plasticrør holde tæt? Jeg er jo nervøs for at det bliver utæt.
Problemet er at hvis jeg først skærer røret over, så er jeg nødt til at finde en løsning.

Så skær røret over helt ud ved risten, og med fugemasse omkring plast  røret inden du skubber det helt på plads skal det nok blive tæt.
Det er jo nok plastrøret kommer ind over det andet hvor der er rust, det ser jo ok ud under badekarret.

Vi prøver igen, i morgen --
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis