Ujævnt betongulv/trægulv

Hej alle sammen,

Jeg er i gang med at renovere mit rækkehus. På stue-/køkkenetagen ønsker jeg at lægge parket på hele etagen. Jeg har dog et problem: På den ene side af rummet er der gamle fliser (som er virkelig svære at fjerne), og på den anden side er der gamle gulvplanker, som ikke kan repareres.
Forskellen i niveau mellem fliserne og trægulvet er omkring 8–10 mm.
Hvad vil I anbefale, at jeg gør? Skal jeg fjerne fliserne og reparere/udjævne betongulvet bagefter, eller skal jeg i stedet lægge 9 mm krydsfiner oven på det eksisterende trægulv, så niveauet mellem de to sider passer sammen?

Hvad synes i?

Venlig hilsen,
Tomas T.
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis der er plads under døre osv. så brug 9 mm krydsfiner eller 2 lag masonite. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
du bliver nød til først at kontrolere det med et længere retholt på min 2m , så du er sikker på de 2 gulve har samme hældning
Tak begge for jeres svar.

Jeg har tjekket det med en lang retholt, og begge gulve har samme hældning. Så jeg synes, at masonit er den bedste løsning for mig lige nu - den koster heller ikke begge mine arme, hehe.
TomasT skrev den 01-03-2026 17:47:10

Tak begge for jeres svar.

Jeg har tjekket det med en lang retholt, og begge gulve har samme hældning. Så jeg synes, at masonit er den bedste løsning for mig lige nu - den koster heller ikke begge mine arme, hehe.

hvis du bare kan få det plant , er det er udmærket løsning

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis