Hej alle
Vi er flyttet ind i en nyrenoveret lejlighed ( renovering tilbage i ca 2020) for 2 mdr siden.
Jeg har opdaget at der bag en bjælke på min søns værelse ikke er malet, dvs noget puds/mørtel/cement lignende. Det støver og drysser ikke synligt på gulv men når jeg kører en hånd henover er der støvrester tilbage på hånden.
Ligeledes falder der stykker puds/cement/mørtel af der sidder mellem en anden bjælke og væggen i vores soveværelse. Går ud fra at der drysser af løbende fordi træet er levende og udvider sig og trækker sig sammen osv.
Mit spørgsmål er - har læst om puds med asbest ( arbejdstilsynet skriver begrænset brug) men tænker alligevel hvad nu hvis. Der kommer en maler på mandag og dækker det hele til.
Skal jeg få lavet en materialeprøve inden da for at få mental ro - eller er det spild af penge? Er self bekymret for om vores hjem kan være blevet kontamineret da det jo som sagt drysser lidt og udlejer ikke kan sige med sikkerhed om totalrenoveringen omfattede oppudsning bag bjælke osv.
Lejligheden ligger i en etagebygning fra slut 1800 men ved ikke noget om tidligere renoveringer før for 5 år siden.
Nogen der ved noget om asbest og asbest puds?