Ældre dørtelefon lyd

Jeg har fået tinnitus og kan ikke mere høre dørtelefonen.Kan lyden ændres?Telefonen er af mærket Videx.

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
 Mon ikke firmaet giver det bedste svar ?, prøv at kontakte dem på vides.dk
Bjarne

Der er mange Videx modeller.
F.eks. ved model 3171 holdes dør åbne knappen inde i 10 sec. hvorefter den skifter imellem lydene ( 10 forskellige) fortløbende. Man slipper ved den valgte tone og denne gemmes. Det hele uden at løfte røret. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
det er model Videx 3171 model

https://www.intercomsrus.com/handset_documentation/Videx%203171%20Digital%20Intercom%20Handset%20Data%20Sheet.pdf

googlede dette :

To change the ringtone on a Videx 3171 digital intercom (part of the 3000 series), follow these steps while the handset is in standby mode (hooked on):
  1. Enter Programming Mode: Press and hold the "Key" (door release) button for approximately 10 seconds. The intercom will play the currently selected melody and then emit a beep.
  2. Select a New Melody: Press and release the "Key" button to scroll through the available melodies.
  3. Confirm the Selection: After the beep at the end of a melody, do not press the key for 3–5 seconds. The intercom will emit a confirmation beep, and the last melody heard will be saved. Videx Security +1
Additional Information
  • Volume Adjustment: The call tone volume can be adjusted using the 3-position switch located on the side of the unit (low, medium, high).
  • Number of Rings: The number of rings can be adjusted between 3 or 6, often requiring a change to an internal jumper (JP4) on the PCB. Videx Security +1
Note: These instructions are based on the Videx 3171/3172/3176 series manuals. Videx Security +1

Problemet er at lydfrequensen er før høj, så jeg kan ikke høre den, hvis jeg ikke har høteapparater på

Min onkel har nedsat hørelse og for mange år siden, har han fået monteret,  den gang en glødepære i alle værelser, som lyser når dørtelefonen ringer.

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis