Fuldlimet trægulv buler i samlingerne

Jeg lagde for 4 måneder siden et fuldlimet Dinesen layers egetræsgulv, som jeg havde købt som rest, ovenpå et forholdsvist nyt 100 mm betondæk med gulvvarme.
Beton havde tørret i 2 måneder forinden, og gulvvarmen havde kørt en uge inden lægningen.

Jeg er bange for at betonen ikke har været tør nok, og at opadstigende fugt har fået gulvet til at bule op enkelte steder i samlingerne. Jeg kan høre, når jeg banker at der er hult på stederne, så træet har sluppet limen.
Utrolig dumt, men nu står jeg her.

Mit spørgsmål er om der er noget at gøre?

Jeg overvejer at vente til efter sommeren, for at se hvor jeg så er, og så slibe samlingerne ned, så de kommer til at plane, men er bange for at det så bare ender med jeg får fordybninger i stedet.

På forhånd tak.

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
du har vel dampspære under , og slukket for gulvvarmen de første 72 timer før og efter lægningen , ellers er årsagen nok der

Jeg slukkede for gulvvarme før og inden ja, og havde tænkt betonen var tør nok til ikke at bruge primer med fugtspærre, men jeg tog fejl  
ja ligner meget det er blevet vådt og så en for hurtig udtørring 
gulvet skal jo så også lige lægge nogle dage i samme rum før lægning for at klimatisere
Måske du kan presse det ned ved at sætte nogle tunge ting over den samling der har rejst sig...    

For sent nu, men altid en god ide at lige et stykke klar plast og tape fast til gulvet hele vejen rundt i kanten, og lade det sidde et døgns tid, kommer den kondens på plasten er gulvet ikke tørt..                          

Vi prøver igen, i morgen --
du kan muligvis rede det ved at kimme lim i samlinger og slibe det mens limen er våd
så vil slibestøvet lukke samlingerne så de bliver næsten usynlige
en god chance , men ingen garanti for at det lykkedes
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis