Dampspærre gennemføring

Hej folkens

Jeg har en massiv teglmur, hvorpå der indvendigt er efterisoleret med en forsatsvæg i fermacell med dampspærre. VVS'eren har været og bore 2 huller i muren, hvorigennem han skal trække nogen rør.

Han har dog ikke trukket rør igennem endnu. I mellemtiden er jeg i tvivl om hvordan jeg skal forholde mig til dampspærren, som der nu er hul i. Hullet i dampspærren er dog pænt rundt, og jeg kan få fat i dampspærren hele vejen rundt. Jeg er også i tvivl om jeg bør ligge et PVC rør.

Jeg har vedhæftet nogen billeder. Hvad ville i foretage jer her? På forhånd tak

Mvh.
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Man kan få nogle "rørmanchetter", du måske kan komme til at klæbe fast og føre røret igennem. Så er det helt tæt. Sådan gjorde jeg med ventilationsrør i badeværelset og det virker fint.

Alternativt kan du måske lukke det til med en stump dampspærre og dampspærre-tape og så lave et hul der passer til røret. Slut med tape på rør og dampspærren.

Mvh. AllanE
Nu skal du vel alligevel i gang med at reparere hullet i fermacell pladen, så vil jeg anbefale at du laver hullet lidt større uden at beskadige dampspærren,(skær et firkantet hul med en rundsav, og stil dybden, så der mangler en mm eller 2 i den går gennem pladen, så kan du nemt brække stumpen fri) og så klæbe en af de gennemføring manchetter på der findes.

Vi prøver igen, i morgen --
Tak for de fine svar i to! 

Det er gode inputs som jeg vil arbejde videre med. Super lige at blive bekræftet i eventuelle løsningsmuligheder.

Mvh.

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Nyhed! Spartelmasse godkendt til Fermacell fra Flügger. 
Få 25% rabat med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også