Trådløse følere på eksisterende gulvvarme

Må jeg selv opsætte trådløse følere på mit gulvvarmeanlæg. 
Hvilket mærke vil i foreslå.
Og sidste spørgsmål ,Pludselig går der ca. 5min før mit brugsvand bliver varmt. Hvad er der galt, det er kun 1. Gang  senere på dagen virker det Hilsen Gitte
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det afhænger af flere ting, start med fotos af nuværende følere, og et foto af varme instation.

Der er ingen tvivl om at du gerne må sætte trådløse følere op. De skal kunne kommunikere med din gulvvarmestyring.  

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
ev elmand skrev den 23-02-2026 18:04:09

Der er ingen tvivl om at du gerne må sætte trådløse følere op. De skal kunne kommunikere med din gulvvarmestyring.  

Og gulvvarmestyringen skal være indrettet til at kommunikere med de trådløse følere. Virker dit nuværende system ikke?

fase
Jeg skal både have termostater og føler på der er ikke noget i forvejen hilsen gitte
Der er typehus firmaer som laver gulvvarme uden termostater og styring.Så regulere man alene på den fælles termostat ( fremløb) som sidder ved gulvvarme fordeleren. Det betinger at det er korrekt indreguleret. Stuen (længste streng)  skal være skruet helt op på indregulerings skrue.
Så regulere man på fremløb indtil der er behagelig varme i stuen.
Er der rum som ikke er ok i temperatur, så giver men indregulerings skrue 1/4 omgang op eller ned indtil temperaturen passer.
Der skal gå en dags tid imellem reguleringer.
Når det er i orden så regulere man bare lidt på den fremløbs termostat  en gang imellem og man har jævnt varme i huset hele tiden. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Annonce
Ja, det tager op mod en dag før temperaturen stabiliserer. Hvis man vil have termostater på, skal man bruge nogle beregnet til gulvvarme. Dem til radiatorer er lavet til en kortere reaktionstid og vil kunne give forøgede varmeomkostninger på grund af dårlig regulering (unødvendige svingninger og for højt gennemløb).

Kan du fortælle mere om dit varme vand - er det varmpeumpe, har du cirkulationspumpe på, har du gennemstrømsveksler ?
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis