trailerhjul

Hej

Jeg har købt en brugt trailer. 
Sælger havde købt nogle ældre alufælge, som han havde kørt med, men dækkene var slidte da han skulle sælge traileren, så da han solgte den havde han sat de oprindelige trailerhjul på. De er nærmest ikke brugt, men dækkene er over 10 år gamle. 
Spørgsmål: 
De 10 år gamle dæk skal vel helst skiftes? 
Hvad er fordelen ved at køre med alufælge/større hjul på traileren (det er en stor 750 kg trailer), Dækkene er 175/70 R13

Det vil koste cirka det samme at få nye dæk på alufælgene, og nye dæk på trailerfælgene,- ja eller faktisk at købe helt nye trailerhjul inkl dæk (hvilket er lidt skørt). Så skal finde ud af hvad jeg skal investerer i

Tak for hjælpen
Mvh Jan
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis ikke der er tydelige revner i gummiet på de 10 år gamle dæk ville jeg ikke have nogen betænkeligheder ved at bruge dem
Alufælgene ville jeg helt glemme. Både bredde og ET er garanteret ikke det samme som traileren er født med.

Selvbygger med stort S. 
Hvis dækkene på de gamle hjul ellers er 8 orden, og ikke “fyldt” med revner, så kan de sikkert holde en del år endnu. Du skal vel ikke have en Tempo 100 godkendelse, for så er grænsen vist 7 år. Prøv evt. en “dækmand”. Der bliver skrottet mange dæk, som er udmærkede til en trailer.

Søren O
Hvis traileren har stået så dækkene ikke har fået sollys, kan de holde rigtig længe.
Jeg kan ikke se fordele ved at have alufælge på traileren, udover de ikke ruster.

De dæk der sidder på når man køber med fælge er ikke den bedste kvalitet.

Jeg fik skiftet dæk  på min trailer på et tidspunkt jeg fik Michelin dæk på, de kostede ikke ret meget mere end de billigste.

Købte fælge med dæk til min bådtrailer, de er ret dårlige og løber ikke på slidbanen, de er nok 1-2 mm skæve, når båden er på mærkes det ikke, men med tom trailer hopper traileren.

Har prøvet at få dækkene presset fri af fælgen og smurt og pumpet op igen men det hjalp ikke.

Vi prøver igen, i morgen --
kan det være vægt udover udseende?
Hele ideen i alufælge er at sænke den uaffjedrede vægt. Så det har ikke nogen betydning ved en trailer.
Selvom det er årsagen til at man begyndte at bruge aluminiumsfælge, er 99,9% af de alufælge der bliver solgt på grund af udseendet.  
Tak for alle svarene

Jeg smider (de grimme) alufælge ud, og får tjekket de nuværende dæk,- Mener at de er uden revner og OK,- Kun gamle. Hvis de skal skiftes, så investerer jeg i nogle OK kvali-dæk. 

Mvh Jan
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis