Efterisoleret loft - fik vidst mere på end bestilt

Jeg har fået blæst Isodan warmfiber ud på loftet, planen (og aftalen) var egentlig 250mm ovenpå den eksisterende glasuld. Gangbroen blev lavet inden og planen var egentlig at skulle lave "gulv" af forskallingsbrædder over det hele på samme måde som gangbroen for at have opbevaringsplads til julepynt mm. Men de har vidst været meget rundhåndede med mængden og lagt noget mere end 250mm på, gangbroen er lavet så der ville være 70mm luft ned til isoleringen ​efter 250mm var lagt på.

Spørgsmålet er ligger der for meget isolering til at jeg kan lave resten af "gulvet" eller det OK at presse papirulden ​ned?

7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Tænker ikke det er en god ide at presse isoleringen samen, kan du ikke nøjen med den gangbro der er der nu?

Vi prøver igen, i morgen --
Lav hylder istedet og last dem ikke for tungt. Isoleringen falder lidt sammen. Du kan rive den mere jævnt ud også hvis det er så ujævnt som det ser ud 
je_ns skrev den 21-02-2026 16:43:35

Tænker ikke det er en god ide at presse isoleringen samen, kan du ikke nøjen med den gangbro der er der nu?

Loftrummet er ikke særlig stort og har nok lidt meget julepynt 😆

Men nej, ​regnede godt med at det ville være en dårlig ide at presse, men jeg har jo ​samtidig hørt at det sætter sig og nogle siger jo optil og over 10%
HrT skrev den 21-02-2026 17:22:45

Lav hylder istedet og last dem ikke for tungt. Isoleringen falder lidt sammen. Du kan rive den mere jævnt ud også hvis det er så ujævnt som det ser ud 

Isoleringen ligger som "Tobleroner", må prøve at jævne det ud og se på det. Julepynten vejer ikke meget, men fylder en del 🫣 

Noget andet er om det ligger helt op af loftspladerne. Det ligner det?
Annonce
HrT skrev den 22-02-2026 08:22:50

Man kan tydeligt se vindpladerne mellem spærene

lds123 skrev den 22-02-2026 11:01:54

HrT skrev den 22-02-2026 08:22:50

Man kan tydeligt se vindpladerne mellem spærene

Dem overså jeg faktisk 🫣😱 tid til briller 

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis