Hjææææælp :-)

Kan I søde mennesker hjælpe?. 

Vi bor til leje i et hus af den slags I kan se på billedet.
Da husene blev renoveret har nogen fundet på at sætte grå plader på, og så nogle tynde trælister som vi selv skal give træbeskyttelse.
Det ser meget smart ud, men listerne er et helvede at træbeskytte, for kommer der en "løber" suger den omgående ind i pladen og kan ikke tørres væk.
Og vi hæfter for en ny plade.

Vi blev opfordret til at skrue alle lister af, male og så sætte dem op igen.
Det prøvede vi på 1 side og det var et helvede!
Det er rigtig mange lister og et kæmpe arbejde.

Derfor: Kan man holde/ sætte noget under listen mens man maler, så der ikke kommer løbere?
Malertape er ikke nok.

Håber på gode råd.

Hilsner
Lotte 

Det er et helvede, som man dels ikke kan montere noget i, og dels ikke tørre en "løber" af ved maling med træbeskyttelse
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Velkommen på lds.
Først er du sikker på at den udvendige vedligehold påhviler jer ?
Du kan bruge en 40 - 50 cm maler spartel og skubbe ind under listen, medens du maler. Men du skal huske at tørre den af på kanten for hvert flyt, Så måske bliver det også et helvede. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Når tape ikke er en mulighed, kan du så ikke uddybe, hvorfor?
Hvis det skyldes malingen render ned alligevel, så kan Man jo også få tape med folie.. det kunne være et bud?
Tape med folie​​​

Ingen håndværksmæssig uddannelse :-)

det forstår jeg ikke. Det kan også skyldes forkert / tynd maling og pensel? Hvordan er de monteret siden det er så tidskrævende at tage dem ned og male dem?

jeg brugte en billig jem og fix maling et sted. Den løb og sprøjtede sindsygt meget. Nærmest som en terrasseolie. Brugte en Nordsjø et andet sted. Den løb overhovedet ikke. Med så lidt at male og så stort besvær, ville jeg 100% gå efter maling med længst holdbarhed og enklest påføring.

Og bruge uv-tape (den blå malertape i god kvalitet). 
Tak fordi I svarer!
Ja udvendig vedligeholdelse påhviler os. Selv rensning af tagrender hvoraf nogle sidder meget højt, i det huset er i forskudte plan.

Jeg har spurgt mange gange, men ​boligselskabet er urokkelige.

Pladerne er af noget særligt materiale. Vi må heller ikke bore op i dem. ​Nogle har fået opsat udestuer, de må bare ikke være ​skruet direkte på huset.
Så står de en 1-2 cm fra, men ​har tag der dækker mellemrummet.

​LIsterne er skåret til, nogle helt ned til 30 cm lange, men max ​2 m. Dvs. at gavlen er alene over 40 lister i forskellig størrelse, som skal monteres samme steder, så de passer i samme huller på huset.

Malingen får vi udleveret, så kvaliteten bestemmer de.

​Men I har da ret: Den bedre maling bekoster jeg selv! De andre slags tape vil jeg undersøge.

1000 tak 

Snak med nogle uvildige.
Det er ret usandsynligt at det er lovligt. Så vidt jeg ved kan man som lejer pålægges indvendigt vedligehold, men ikke udvendigt.
Llo er oplagt:
https://llo.dk/wp-content/uploads/2024/11/Pjece_Udvendig-vedligeholdelse_privat-lejer.pdf
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 25% rabat på træbeskyttelse med dækkeevne-garanti med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også