Jeg har været så kæmpe stor en idiot, at jeg har bakket ind i min garageport, mens den var på vej ned.
Resultatet er en bule i det nederste led i porten, og at denne også er blevet bøjet, så porten er nogle få cm/mm kortere på det brede led. Det betyder, at portens hejse mekanisme stopper med at lukke, når den er halvvejs nede, da den tror, at den rammer noget. Reelt er det blot fordi den går lidt strammere end før.
Hvis jeg hjælper porten på vej, når den hejses ned, så lukker den fint, men jeg vil gerne have rettet porten ud, så jeg ikke skal ud og hive, hver gang jeg skal lukke.
Jeg har forsøgt at hamre bulen ud med en hammer og noget træ imellem, for ikke at ødelægge forsiden at porten. Det har dog ikke haft nogen stor succes, da det er inderste plade der er bøjet, og det er en anden plade, man slår på yderst.
Nogen der har et godt råd til, hvordan jeg kan rette porten ud, eller på anden måde fikse problemet. Eller skal jeg bide i det sure æble og betale et garageport firma for at fikse det?