Tagprojekt - skjule den synlige rem

Hej LDS'ere

Om en måned går jeg i gang med at skifte tag på vores hus. I den forbindelse er der mange overvejelser, og en af dem omhandler den synlige rem der ligger over ydermuren(billede 1 er vores hus).

Jeg synes remmen er grim, og ville ønske at huset var med indvendig rem, så murstenene sluttede ved toppen af spærene. For jeg synes ikke det er pænt at at lave det som billede 2, hvor man har en stor plade der er synlig mellem mursten og tagunderlag, med en 30mm spalte i toppen til ventilering.

Når konstruktionen nu ikke egner sig til den løsning jeg gerne vil have, så overvejer jeg følgende muligheder.
1. Vandret udhæng (billede 3). Det ville passe fint med en afslutning lige på toppen af det øverste skifte mursten. Det vil også give mulighed for at lægge noget isolering på ydersiden af remmen.

2. Beholde den nuværende løsning, dog med beklædningslister ligesom billede 3. Og male remmen sort, så den matcher husets øvrige træværk.

3. Har jeg overset en fantastisk løsning?

Tillægsspørgsmål: Jeg er i tvivl om jeg skal flytte gavlen ind til muren. Jeg kan se at mange gør det, i forbindelse med tagrenoveringer. Det giver måske taget et lettere udtryk, men omvendt går man glip af de fordele udhænget giver, ifm. beskyttelse af facade.
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Umiddelbart synes jeg denne løsning her, er den der ser bedst ud..

Vi prøver igen, i morgen --
je_ns skrev den 17-02-2026 11:09:11

Ville du også flytte gavlen ind til muren? Eller lade den blive hvor den er, så det er udhæng?

Bjarke A skrev den 17-02-2026 22:28:38

je_ns skrev den 17-02-2026 11:09:11

Ville du også flytte gavlen ind til muren? Eller lade den blive hvor den er, så det er udhæng?

Ja som på billedet..

Hvis du ikke føre den ind til gavlen, tænker jeg  det kommer til at se klodset ud.

Vi prøver igen, i morgen --
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 25% rabat på maling med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også