Forsøgt at spartle væg med rørvæv

Vi har pillet noget tapet ned i lejligheden, som der så afslørede en gammel dør de tidligere ejere har forsøgt at dække til. Problemet var dog, at der var så stor en fordybning der hvor døren har været, at man kunne se omridset af den. Da væggen for neden var meget løs, fjernede jeg alt det løse, som viser at væggen er bygget op af rørvæv (Af hvad jeg har lært det hedder nu).

Jeg har derefter fjernet alt ind til forskallingerne og monteret gipsplader i stedet og så spartlet henover. Efter et døgn efter første lag er kommet på, er der opstået de her mærker i væggen, rundt om døren og over gipspladerne. Er det luftbobler eller andet jeg skal forholde mig til, inden jeg kan fortsætte?

Tanken efter spartling er at lime noget “popcorns” tapet på, så det matcher resten af lejligheden
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Tror du bare har spartlet lidt for tykt lag med alm letspartel = det krymper lidt når det tørrer. I det første lidt tykkere lag er det bedre at bruge en grovspartel. 

/BOFH 

Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

Det håber jeg er tilfældet. Det lyder dog hult (papiragtigt) når jeg banker på det, hvor alt andet lyder hårdt og fast
Ja men det tror jeg du må forvente - der er jo en hel del mere vægt i puds end i gips/spartel.

/BOFH 

Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

FIN Sandspartel kan kun påføres i maks 3 mm tykkelse. Er det tykkere, tørrer overfladen inden det underliggende bliver tør. Det med fører at det er blødt i "bunden" meget længe 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Nyhed! Spartelmasse godkendt til Fermacell fra Flügger. 
Få 25% rabat med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også