Gipsloft i vådrum

Jeg er ved at lave badeværelse i min kælder som har et betonloft. Altså et armeret betondække. 

Jeg overvejer at montere en gipsplade eller lignende på loftet, dels for at jævne loftet ud men også for at kunne trække strøm og lys deroppe. Jeg har allerede et lampeudtag i loftet. 

Hvilken gipsplade skal jeg bruge? Og hvor meget plads skal jeg have bagved for at kunne lave lys, spots m.m.

Tak

Vh.

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det afhænger af loftshøjden, er den under 2,3 meter er det vådrumszone i vådområderne.
Men brug Fermacell plader der kan holde til det...

Vi prøver igen, i morgen --
I loftet kan du bare bruge alm. gips eller fibergips. 
Hvis du sætter et forskallingsbræt op på loftet, som du kan sætte gipsen op på, så er der massere af plads til elkabler.
Den bliver nok 229cm ca... :) Men siger du at hvis det er 230 skal det ikke vådrumssikres i loft? 

Vh.

Frederoxx skrev den 13-02-2026 12:05:30

Den bliver nok 229cm ca... :) Men siger du at hvis det er 230 skal det ikke vådrumssikres i loft? 

Mener ikke man skal vådrumssikre i loftet, bare bruge materialer der kan tåle fugt.

Men kender ikke reglerne omkring det i detaljer.. 

Vi prøver igen, i morgen --
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Nyhed! Spartelmasse godkendt til Fermacell fra Flügger. 
Få 25% rabat med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også