tykkelse på let skillevæg

Hej. Jeg tror jeg har stirret mig blind på at få tykkelse på let skillevæg til at passe med karm tykkelse. Jeg kan simpelthent ikke få det til at få op. jeg vil bruge træ skelet med spånplade alternativt gipsplade. hvordan har i bygget det hvis nu dørkarm er 100 eller 121mm, håber spøgrsmålet giver mening. vh F
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Fonzer.

Selvfølgelig skal der ikke være en kæmpe variation, men hvis du får sat indfatninger på og "klodser dem til", gør det vel ikke så meget om karmen er lidt mindre eller større end selve væggen

Hvad angår tykkelsen på væggen, så afhænger det jo også af hvad væggen skal bruges til (skal der hænges noget tungt)? Du kan lave fermacel-vægge ret smalle (95 mm) og samtidig kunne bære tunge ting bare med et lag 15 mm. Og så kan du smide et ekstra lag på, hvis karmen er bredere.

Men der er sikkert en mere pro-tømrer herinde, som kan give dig det mere fyldestgørende svar :-)
Mange tak for svar. jeg er vist fejlagtig kommet til at tro at væg og karm skal være samme tykkelse, men kan nu godt se at det må variere lidt når der kommer indfatning.
Karmtykkelse kan ofte tilpasses og der findes karmsæt til de fleste alm vægtykkelser (75/100/121mm) derudover findes der også flexkarm hvis man ikke kan få det hele til at gå op, koster dog lidt.

/BOFH 

Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Nyhed! Spartelmasse godkendt til Fermacell fra Flügger. 
Få 25% rabat med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også