Led spot blinker efterskrift af strømforsyning

Hej med jer.

Jeg har monteret en ny strømforsyning til 3x3,2 w led spot i badeværelset.
Men efter montering blinker alle 3 spot?
Jeg kan afmonter en også lyser de andre 2 fint.
Ved mål af spænding så falde spændingen fra 11,89 volt til 7 volt ved montering af den sidste spot.
Gammel driver output =12 volt 10watt 0,83A
Nye driver output = 12 volt 20watt 1,67A
Nogen er kan hjælpe med hvad der kan være galt?
Tak
Hej med jer. Jeg har monteret en ny... Vis hele indlægget
18 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
S. Fabrin skrev den 14-02-2026 10:47:07

Kan du ikke måle strømmen i en pære, hvis du sætter den røde ledning i 400 mA området?
Med modstandsmåling mener jeg du skal måle ledningsmodstanden uden tilslutninger af nogen art.

Jeg kan ikke få nogen måling med 400 mA

Ledningsmodstamden er 0,1ohm på alle ledningerne.

Det er bare undrer mig er at den gammel for lille driver kan få led til at lyse og har gjort det i over 2 år. Men er nu begyndt at få spots til at variere i lysstyrke. Men hvis man så tapper på driveren så kommer de op på fuld styrke igen.

Derfor køb af ny driver. 
Racedyt skrev den 14-02-2026 12:00:12

Kan du ikke måle strømmen i en pære, hvis du sætter den røde ledning i 400 mA området?
Med modstandsmåling mener jeg du skal måle ledningsmodstanden uden tilslutninger af nogen art.

Det er bare undrer mig er at den gammel for lille driver kan få led til at lyse og har gjort det i over 2 år. Men er nu begyndt at få spots til at variere i lysstyrke. Men hvis man så tapper på driveren så kommer de op på fuld styrke igen.

Derfor køb af ny driver. 

Når jeg ser på dit instrument, der viser 0,02 mA er visningen slukket instrument Du skal have det tændt og indstillet på A området. Du skriver også at ledningsmodstanden er 0,1 Ohm. Du skal måle modstanden mellem de to ledere.

fase
S. Fabrin skrev den 14-02-2026 17:04:22

Racedyt skrev den 14-02-2026 12:00:12

Derfor køb af ny driver. 

Når jeg ser på dit instrument, der viser 0,02 mA er visningen slukket instrument Du skal have det tændt og indstillet på A området. Du skriver også at ledningsmodstanden er 0,1 Ohm. Du skal måle modstanden mellem de 

Når du skriver modstanden uden tilslutning, er det så på udgangen af driver med eller uden spot ledninger? Altså uden tilslutning af spot.

Når jeg måler A i 10A på en spot måler den jo 468mA så kan jeg vel ikke sætte rød ledning over i 400mA da det overstiger måleområdet?

Eller er det mig der ikke helt forstår??
Når du skriver modstanden uden tilslutning, er det så på udgangen af driver med eller uden spot ledninger? Altså uden tilslutning af spot.

Når jeg måler A i 10A på en spot måler den jo 468mA så kan jeg vel ikke sætte rød ledning over i 400mA da det overstiger måleområdet?

Eller er det mig der ikke helt forstår??

Når jeg skriver, at du skal måle på ledningerne, der går fra driver og til pærer uden at de er tilsluttede hverken driver eller pærer. er det for at finde ud af om der er afledning mellem ledningerne til pærerne. Det kan ikke passe, at to pærer bruger 1,5A. 

fase
S. Fabrin skrev den 14-02-2026 18:47:39

Når jeg skriver, at du skal måle på ledningerne, der går fra driver og til pærer uden at de er tilsluttede hverken driver eller pærer. er det for at finde ud af om der er afledning mellem ledningerne til pærerne. Det kan ikke passe, at to pærer bruger 1,5A. 
Enig, det lyder voldsomt - kan kun sige at de påtrykte data på ledspots ikke altid er retvisende. 
Har du en laboratorie forsyning, du kan prøve med? ( helst med variabel spænding og A-visning ) Og mål lige A-tallet i området 9-12v.
Ps. tænker også nogle spots er beskyttet mod en spænding over 12v - kunne denne margen været skredet til mindre spænding, og betyde en for lav indre modstand ived de 12 v, gr. ex. en billig elektronik i pærerne ? 
( blot en strøtanke )

Annonce
Jeg har haft fat i en elektriker som er kommet til den konklusion at den nye driver ikke passer til mine led lamper.
Så jeg finde en anden.

I skal have tusinde tak for jeres tid og gode svar.
God weekend
Løsningen vil vi også gerne delagtiggøres i.✌️

fase
S. Fabrin skrev den 20-02-2026 17:27:23

Løsningen vil vi også gerne delagtiggøres i.✌️

Den skal I selvfølgelig også have men den blev en af de nemme. 

Jeg har bestilt et nyt sæt 3 spots med tilhørende driver.

Men endnu en gang tak for jeres hjælpen. 
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis