Nedløbsrør fundet på loftet HypeTaxx 40 2680 11-02-2026 22:04 Jeg har fundet dette på loft og er ret meget i tvivl om hvad det er, nogen der har set det før?Kan der være en grund til at de ikke er samlet?Det kommer umiddelbart fra badeværelset, men aftrækskanalen vil jeg antage er den ventilator sidder på. 2 svar Følg tråden Annonce Annonce Annonce
ev elmand 30486 7480 11-02-2026 22:58 Der er en firkantet udluftning igennem taget. Det er sikkert fra ventilator i badeværelse. Indvendig ses den som isoleret helt til venstre i billedet. Den runde kan så være kloakudluftning, som har været ført op over taget. Ude fra ses, at den runde ser noget nedsunken ud. Prøv indvendig fra at presse den lidt op, og så sæt dem sammen. Du kan jo prøve at starte ventilator, og mærke efter om der kommer blæst fra det runde rør. Det vil jeg antage at der IKKE gør. Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
HypeTaxx Trådstarter 40 2680 21-02-2026 15:45 ev elmand skrev den 11-02-2026 22:58:35Der er en firkantet udluftning igennem taget. Det er sikkert fra ventilator i badeværelse. Indvendig ses den som isoleret helt til venstre i billedet.Den runde kan så være kloakudluftning, som har været ført op over taget. Ude fra ses, at den runde ser noget nedsunken ud. Prøv indvendig fra at presse den lidt op, og så sæt dem sammen. Du kan jo prøve at starte ventilator, og mærke efter om der kommer blæst fra det runde rør. Det vil jeg antage at der IKKE gør. Ups, har vidst ikke fået notifikationer for indlægget 😆Du havde helt ret, det må være Kloak udluftning, og når jeg sammenlignede med naboerne sad deres taghætte, noget højere end min, jeg har fået det samlet.