Vådrumsikring

Så skal der planlægges vådrumssikring i mit kælderbadeværelse. ( Kælder isoleret udvendig ) 

Hvordan opbygger jeg en korrekt vådrumssikring? Er det kun i brusenichen?  

Jeg ser en masse "smarte" løsninger på "tiktok" og lign. med membraner man limer på. Men jeg tænker ikke det er noget man bruger i DK ? 

Vh.

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvor stort er rummet ?

Prøv at kik LIP eller Alfix de har produkter til vådrumssikring, har selv brugt en smøre membran fra Alfix som var nem at arbejde med.

Der skal fliser fliser oven på vådrumssikringen for at den er  godkendt..

Vi prøver igen, i morgen --
Jeg har ca 6 kvm samlet. Med en brusekabine på ca 85 x 180. Med indgang i højre side hvor der ikke kommer glas for

Vh.

Hele gulvet er vådrumszone og som jeg husker 10 cm op af væggene..

Hele brusekabinen er vådrumzone hvis der er faste væge, er der forhæng skal der yderligere sikres 50 cm på hver side af indgangen

Vi prøver igen, i morgen --
Jeg mener der er undtagelser omkring vådrums membran, når det er beton eller murede vægge imod terræn.
Men det håber jeg nogle kloge hoveder kan komme med input omkring. Det er pkt 6 jeg tænker på. 
Her sakset fra BR18
§ 339    
            Vådrum, herunder baderum samt bryggers og WC-rum med gulvafløb, skal opfylde følgende krav:
1) Gulve og vægge skal udføres, så de kan modstå de fugtpåvirkninger og de mekaniske og kemiske påvirkninger, der normalt forekommer i vådrum.
2) Gulve og gulvbelægninger, herunder samlinger, tilslutninger, rørgennemføringer og lignende, skal være vandtætte.
3) I den vandbelastede del af vådrummet må der ikke udføres rørgennemføringer i gulvet.
4) I den vandbelastede del af rummet skal vægge og vægbeklædninger, herunder samlinger, tilslutninger, rørgennemføringer og lignende, være vandtætte.
5) Vand på gulvet skal afledes til gulvafløb.
6) Ved brug af skeletvægge samt gulv- og vægkonstruktioner, der indeholder træ eller andre organiske materialer, skal der anvendes et egnet vandtætningssystem.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis