Afspærring i stue (hundesikring)

Af forskellige årsager, har jeg behov for, lejlighedsvis, at kunne opdele min stue, således at min hund ikke har fuld adgang.
Forestiller mig, at han skal være i køkkenområdet, således at der skal laves en midlertidig afspærring  til en hund på 40 kg.
Der skal afspærres ca 2 meter.

Afspærring skal være i den åbning hunden står i.

Nogen der har gode forslag til en løsning, der er hurtig at opsætte og nedtage?
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvor høje forhindringer vil den springe over?
Kan det tænkes en form for skyde”dør” der fastgøres på køkkenskabene og som lukker det hul?
Ved ikke hvor højt, men vil uden tvivl stå på bagben op ad- højde ikke under 90cm nok

Der findes børne og hundegitter der kan afspærre sektionerne fra hinanden, men hunden vil let kunne forcere det.

/BOFH 

Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

Du køber noget hvid ludet forskalling eller loftpanel brædder. Så laver du en låge ved at have et bræt på langs øverst og et bræt nederst. De lodrette skrues på med 10 cm afstand, så han kan se ud.
Når denne låge ikke er i brug skubbes den om bag posen med hundefoder ( formoder jeg) Her kan den hænges op på væggen på et par skruer.
 Når den er i brug går den lidt ind i hjørnehylden, hvor den fastgøres med en vindues krog eller lignende .
Nederste vandrette bræt males med samme grå farve som fodlisten, og resten hvidludet som væggen ved trappen.
Det kan også laves elegant hvis de lodrette er nogle f.eks. 20 - 40 mm flad lister, lameller fra kasseret sengebund eller hvad der lige ligger i værkstedet

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Eller vælg en af de færdige løsninger der findes, kan du begrænse åbningen til ca 1,5 meter er udvalget større.

Her en færdig løsning op til 3  meter i bredden, har handlet flere gange med firmaet, dog andre ting og har været tilfreds pris/kvalitet,  link

Vi prøver igen, i morgen --
Så længe du er i nærheden og kan gribe ind før hunden får ideer kan alle nævnte løsninger anvendes.

Problemet er når hunden er alene hjemme og så er et elhegn løsningen. Det lyder voldsomt men det virker.

For år tilbage havde jeg 2 hønsehunde som var meget selvkørende. De opførte sig som engle når jeg var i nærheden men det var i sagens natur ikke realistisk døgnet rundt.

Jeg monterede et elhegn indendørs til stor frustriation for resten af familien, men det tog mindre end et døgn så havde inspektørende lært hvem der bestemte.

Resten af deres levetid havde de lært hvor grænserne var sat. Selv en dinglende snor havde de stor respekt for 

Elhegn er både hurtigt at opsætte og nedtage.

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 25% rabat på maling med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også