Revner i loftet

Hej, 

Nu er jeg blevet træt af at se på den revner, som har været i loftet siden vi købte huset. 
Det er et hus fra 1972. Der er oprindelig træloft, men i vores hus er dette træloftet blevet spartlet over og fået filt. 
Der er en lang revne på tværs af loftet, som jeg meget gerne vil have glattet ud. Se billeder. 
Der er ca. 0,5-1 cm spartelmasse inden man kommer til det oprindelige træloft.

Hvordan ville i gribe det an? 
Hvis man bruger blot skærer revnen ud med en stanley kniv og fylder den nye uddybning op med polyfiller, så vil jeg forvente at det revner igen. 
Alternativt kan forsøge at putte et tilpasset armeringstape ind i den smalle uddybning og spartle oven på det? 
Skal man bruge en bestemt form for spartelmasse? 
Skal der filtes ovenpå spartelmassen, hvor man så vil få en tydelig overgang mellem det gamle filt og det nye? 

Gode råd modtages :) 
Og i behøver ikke kommenterer på malerarbejdet i loftet, jeg ved godt, at det kunne være bedre. :) 
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du kan godt skære revnen op og spartle+male igen, men eftersom det er underlag af træ der bevæger sig med årstiden vil der højst sandsynligt opstå ny revne samme sted eller evt et andet sted.
Du kan godt bruge et stærkere produkt end alm letspartel men det vil jo så ssv bare revne længere væk eller ved siden af hvor der ikke er samme styrke.

/BOFH 

Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

Jeg ved ikke, hvad der er en god løsning. Fugemasse vil bedre kunne optage bevægelserne, men vil utvivlsomt give en synlig linje. Det er utroligt let at glatte akrylfugemasse ud med en fugtig pensel, men det er ikke den mest fleksible fugemasse.

Hvis du ikke får bedre forslag, kan du give det en chance. Det vil ikke være usynligt, men måske ikke fange øjnene på samme måde som den nuværende. 
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Nyhed! Spartelmasse godkendt til Fermacell fra Flügger.
Få 25% rabat på spartelmasse med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også