wago muffer, guds gave eller ???

wago muffer, er det guds gave, eller bare noget opreklameret isenkram???

Har aldrig brugt dem, men synes umiddelbart det ser ud til de fyldere mere, end de almindelige samlemuffer.

Eks til brug  i en loftsdåse, hvor man jo godt kan liste 4-5  stk 1.5mm2 ledninger ned i en muffe.

Men har jeg overset noget smart ville det jo være ærgerligt  

Vi prøver igen, i morgen --
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
De er lette at arbejde med, men de fylder pokkers meget. Der er ikke meget plads i danske dåser, jeg bruger ofte de traditionelle af den grund. Det hjælper ikke at det det dobbelt så hurtigt at montere en ledning, hvis det kniber med at det kan være i dåsen. Hvis der er rigelig af plads fortækker jeg at bruge dem.

Ud fra det arbejde jeg har været med i så er fejlraten ved samlig langt lavere. Så lavere risiko for dårlig forbindelse. I resten af eu bruges materiel med meget mere plads end i dk så wago har mere plads. Derfor er de også ofte bedre i samledåser har jeg erfaret (og fået af info fra +5 elektrikere)

Over tid vil de ej heller løsne sig som de gamle ofte gør. Og så fordelen i at samlede ledere af forskellig tykkelse of fleksobel/solid.

Til gengæld skal man være mere obs på aflastning ifm tilledninger

Love er minimumsiveauet - men der regnes altid med en mindre mængde af folk har svært ved regler.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis