Hul mellem to pudslofter efter nedrevet væg

Hej

Jeg har fået revet to mindre vægstykker ned, og har samme udfordring ved begge, som jeg skal finde en løsning på.

Som man kan se på billedet ender der med at være et hul mellem de to pudslofter, når murstene fjernes. I den ideelle verden bevarer jeg de to pudslofter, men hvordan løser jeg det med mellemrummet? Nogle gode bud?

Det sorte man kan ane er noget plast, og lige over det ligger isoleringen. Det er et gammelt hus fra 1945 så ingen dampspærre.

Vh
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du skal prøve at etablere forbindelse mellem de to loftter f.eks. med et bræt, som du slår nogle papsøm  næsten helt i, eller sømmer noget kyllingetråd fast, og pudser med med mørtel.

fase
Nu fik mureren revet de sidste par sten ned, og man kan jo faktisk ane gitterspærene (røde pile) deroppe. Er det så ikke “bare” noget med at skrue et bræt op på spærene, noget hønsenet udenpå og så pudse mellemrummet op?
SJO skrev den 09-02-2026 16:41:04

Nu fik mureren revet de sidste par sten ned, og man kan jo faktisk ane gitterspærene (røde pile) deroppe. Er det så ikke “bare” noget med at skrue et bræt op på spærene, noget hønsenet udenpå og så pudse mellemrummet op?

Jo, du pudser mellemrummet op . 

fase
Du skal helst have hønsenet fastgjort både på de gamle forskalling og på det nye. Men det løser vist sig selv når du får hugget det løse puds ned. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Fin løsning, men du skal overveje om ikke du vil rive det pudsede loft ned, når du nu er igang. Det sviner (støver) helt vildt, så ikke nogen helt rar opgave, men så er det gjort.

Søren O
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis