Toilet godkent til brug i DK?

Er der nogen der kender til firmaet "Homary.com" og specifikt deres produkter? Har kigget på deres douchetoiletter og det er nogle HELT andre priser end her hjemme. De har en tysk hjemmeside, så jeg tænker at deres produkter er ok i  EU, men er ikke sikker. Jeg ville gerne vide om hvordan man finder ud af, om det er lovligt at installere og om det er kompatibelt med DK installationer.
Hvis der er nogen der ved noget, vil jeg sætte pris på det.
Alternativt, hvis man har nogle gode alternativer til doucetoiletter som koster under 10.000 som kan det helt, skyl, varme, lys, osv., ville jeg også være interesseret.

-I reject reality and substitute my own.
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Ser interessant ud. Jeg kender ikke svaret, men da vi lavede badeværelse blev der installeret et Grohe indbygnings-stativ til væghængt toilet (det er også tysk). Jeg forestiller mig, at det er dén den der evt. kræver godkendelse, for det er en fast installation. Så længe selve toiletter/skålen passer til "stativet", så er det vel ok. Men det er et gæt.

Grohe understøtter også smart-toiletter og har mulighed for at tilslutte el til selve det indbyggede stativ.

Mvh. AllanE
Hvis de sælger i Tyskland burde, det passe til dansk standard. Jeg har kikket på den tyske side. Jeg bryder mig ikke om at de ikke opgiver nogen adresse, og teksten bærer præg af at den er direkte oversat fra den amerikanske side. Det giver ikke tillid.  

GodeVen skrev den 10-02-2026 12:45:57

Hvis de sælger i Tyskland burde, det passe til dansk standard. Jeg har kikket på den tyske side. Jeg bryder mig ikke om at de ikke opgiver nogen adresse, og teksten bærer præg af at den er direkte oversat fra den amerikanske side. Det giver ikke tillid.  

Jeg har det lidt på samme måde, det virker også alt for billigt. De har dog gode anmeldelser på trustpilot.

-I reject reality and substitute my own.
Det er svært at vide om de anmeldelser er ægte eller ej. Det har stor betydning hvordan de er indsamlet. Nogle firmaer sender link til anmeldelser inden man har fået varen eller erfaring med den. Jeg læser som regel kun de dårlige anmeldelser, og vurderer om det er en pedantisk kunde, eller om der er et generelt problem.

Da Homary hovedsagligt sælger i USA, er der ikke så meget på Trustpilot. Hvis man går ind på PissedConsumer.com er det hele selvfølgelig noget lort. Men det ser ikke meget bedre ud på TrustIndex.com.

https://homary.pissedconsumer.com/review.html
https://www.trustindex.io/reviews/www.homary.com

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis