varmekilde til værksted

hej jeg, jeg er ved at lave værksted ca70 m2 og ca 200 m3 men hvad skal jeg vælge jeg har overvejet en Airrex AH200i infrarød varmer, men den er stor og ved ikke om det er for voldsomt, det er et delvis isoleret rum.

eller skal man over i en luft til luft varmepumpe.

der skal ikke være varme der ude hele tiden, som regl kun til weekender.

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Airrex er et godt valg, når der ikke skal være varme på hele tiden, og vil hurtig kunne give varme fra sig, og er jo også termostatstyret. Men ville da lige høre hos importøren hvad de anbefaler LINK

En varmepumpe skal startes i god tid, for der er varmt når du skal ud at arbejde, men absolut også en mulighed, holder du en grundtemperatur på omkring 10 gr. c, føles alting ikke så kold, og der kommer hurtigere varme på.

Vi prøver igen, i morgen --
je_ns skrev den 08-02-2026 21:30:37

Airrex er et godt valg, når der ikke skal være varme på hele tiden, og vil hurtig kunne give varme fra sig, og er jo også termostatstyret. Men ville da lige høre hos importøren hvad de anbefaler LINK

En varmepumpe skal startes i god tid, for der er varmt når du skal ud at arbejde, men absolut også en mulighed, holder du en grundtemperatur på omkring 10 gr. c, føles alting ikke så kold, og der kommer hurtigere varme på.

Ja var os grunden til jeg nok ville gå med airrex for der kan godt gå noget tid hvor jeg ikke er der ude og har behov for varmen. 

Hvor at hvis ​det er med varmepumpe skal den nemlig startes i god tid ​ja.

Det andet er at dieselvarmeren ikke er en fast installation formoder jeg? Så det tæller for. 
Varmepumpen kræver en fast el installation og kræver herfor byggetilladelse og varmeisolering i konstruktionerne. 

Med venlig hilsen
HjordrupHansen

Byggerådgiver/byggesagkyndig
Projekterings-, IKT og procesleder.
Bygningskonstruktør skrev den 08-02-2026 22:45:32

Det andet er at dieselvarmeren ikke er en fast installation formoder jeg? Så det tæller for. 
Varmepumpen kræver en fast el installation og kræver herfor byggetilladelse og varmeisolering i konstruktionerne. 

Jep du har helt ret, var bare hvis nogen sagde at diesel varmeren ikke dur, skulle jeg ikke gå den vej jo

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis