Badekar laves om til vaskemaskinehylde

Jeg har en drøm om ikke at skulle trave i kælderen for at ordne vasketøj. Og bruger ikke mit badekar.
Kan jeg lukke afløbet, fylde cement i karret og sætte vaskemaskinen ovenpå? 
Eller er det er skidt ide?
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Velkommen på LDS
Mit forslag vil være at sætte proppen i afløbet af badekarret, og så få skåret en laminatplade der passer som låg til badekarret. Så ødelægger du intet, og kan altid retablere.

Søren O
jeg har bare lagt en kraftig bordplade over badekarret og sat vaskemaskine og tumbler ovenpå, 
du behøver ikke at lukke afløb ,og fylde karret med beton,
Tænk også på at hvis du fylder det med beton, så øger du vægten på gulvet med 1-200 kg på et meget lille areal.
Dertil skal så lægges vægten på vaskemaskinen.

Så en plade som andre skriver vil være den bedste løsning.   

Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
Beton vejer 2000 kg pr m3.

fase
Måske næste beboer ønsker badekar og ikke ønsker at fjerne uendelige (og dyre) mængder beton.

Lav en træplade med en ramme under, der låser den fast inde i badet. Læg noget dobbeltklæbende, blød tape under, så den ikke flytter sig eller laver mærker.

Du kan i princippet koble vaskemaskinens afløb ned i badekarets afløb. Det samme med tørretumbleren. I så fald havde jeg sat et rør i passende størrelse fast til afløbet så du ikke får striber bagefter.
Annonce
Tusind tak for jeres svar som jo er geniale! Og meget nemmere. Det havde jeg ikke fundet på selv.
Tillægsspørgsmål: Hvilken slags plade kan anbefales?
Jeg ville bruge en køkkenbordplade, så får du en, der kan tåle lidt vand. En laminatborplade er fint. Det smarteste er hvis du kan finde en i den rigtige størrelse. Hvis du saver af den, bliver der et stykke, der skal lappes. Ikea har fx nogle stykker:
https://www.ikea.com/dk/da/cat/laminatbordplader-33546/

Generelt jo tykkere jo bedre, men det er afhængig af bredden på karet. Hvor bredt og lang er karet?
Du kan med fordel forstærke din plade, ved at skrue 2 - 3 lægter under. De kan have en længde lige bestemt på badekarrets indvendige bredde. De behøver ikke at støtte ud på kanten, der er alligevel en stor forstærkning fra dem 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis