Ingen plads til tangen

Jeg skal have skiftet en termostat på en radiator - MEN den skal skrues af (og ny på), da det er en IMI  termostat TRV 300. Men hvordan gør jeg det, når der ikke er plads til at få en tang omkring og dreje. Findes der en slags nøgle, eller andre der har gode ideer? Selve termostaten kan ikke klikkes af, som ved en Danfoss-termostat.
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
der kan sagtens komme en tang ned , kan nok ikke dreje ret langt af gangen
så nok bare den forkerte gang du bruger
alternativt brug en oliefiltertang med kæde
Mellem termostat og ventil sidder er ting med “tænder”. Det er ret sikkert en omløber der blot skal drejes, for at frigøre selve termostaten. For at afmontere selve ventilen skal du have lidt forskelligt værktøj at vælge imellem, bl.a. en lille rørtang, og nogle skifte- og fastnøgler. Vil du skifte studsen med omløberen på rørbøjningen på radiatoren, skal du helst have et “juletræ”. Det vil måske være lettere at udskifte delene hvis du helt afmonterer radiatoren.

Søren O
Omløberen, der holder termostaten fast, burde kunne løsnes med en vandpumpetang. Måske kan den drejes helt af med håndkraft når den er løsnet. Den skal drejes mod uret for at kunne løsnes og skrues af.

fase
Fandt ud af at jeg kan få en tang ind og så flytte 3 mm ad gangen... SÅ det kan lade sig gøre, tager bare lidt tid:)
Tak for hjælpen.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis