Hylende varmtvands hane

blandingsbatteri på badeværelse hyler, men kun når man skruer op for varmt vand, der er intet med den kolde hane, og lyden er der heller ikke ved brusebad. Perlator er rengjort, lyden har aldrig været der før .. Eneste der for nylig er sket, er ista der har skiftet vandmåler på varmt og koldt vands rør pga fejl på måler....

Men det var 15 januar og lyden er først kommet for et par dage siden.

Hvad ville i prøve?

Tak 

7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Lyden er der faktisk også ved brusebad lagde jeg mærke til idag...
Prøv at lukke og åbne afspærringsventilen på koldtvandstilførslen til din varmtvandsbeholder.

Søren O
Tak for svar begge 2, det er kun varmt vand der hyler, og jeg har ingen varmtvandsbeholder, jeg har forsøgt at lukke og åbne for varmtvands ventilen, jeg kan godt prøve med koldt vand også.

Andre bud? 

God aften 
Søren O skrev den 07-02-2026 20:41:28

Prøv at lukke og åbne afspærringsventilen på koldtvandstilførslen til din varmtvandsbeholder.

Det hjalp ihvertfald at lukke og åbne for ventilen, hyle lyden gik næsten væk, hvad kan årsagen have været...luft? 

Annonce
Den kommer lidt igen hylelyden,men noget lavere end før...
Afspærringsventilen ved koldtvandstilgangen er ofte forsynet med en tilbageløbssikring (der skal være monteret en kontraventil i tilgangen til varmtvandsbeholderen). Denne tilbageløbssikring kan godt ad åre kalke til, så vandgennemstrømningen ikke længere er optimal. Det rigtige vil være enten at udskifte eller afkalke og smøre ventilen (hanefedt).

Søren O
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis