Hej,
Jeg har denne gulvvarmeshunt på førstesal, som har fungeret helt fint frem til i dag, hvor jeg har udvidet med en ekstra kreds. Vandet blevet tappet, den nye kreds blev sat på, anlægget blev fyldt op med vand og systemet startede. Der var noget luft i radiatorene i stueplan, som blev luftet ud. Der var også luft i denne gulvvarmeshunt, som så ud til at blive luftet ud automatisk.
Dog brummede pumpen en del og efter lidt googlesøgning, lød det til, at det måske var luft, der var i pumpen, og det kunne hjælpe at sætte pumpen på de tre romertal (III), hvilket jeg gjorde. Her kunne jeg se, at der kom noget mere cirkulation i slangerne og mere luft blev "pumpet ud" og brummelyden forsvandt. Efter nogle minutter satte jeg pumpen tilbage til næstyderste punkt i højre side, som den altid har stået på. Men siden jeg satte pumpen på de tre romertal, så er det sølv fremløbsrør blevet koldt, og der kommer ikke varme op til gulvvarmeshunten uanset, hvor højt jeg skruer op på den blå termostat. Jeg har nu indstillet pumpen helt yderst til højre, som ses på billedet, men det hjælper heller ikke. Der var varme på, før jeg satte pumpen på de tre romertal, og som sagt, så har hele systemet virket upåklageligt indtil i dag.
Nogen bud på, hvad der kan være galt?