Hvornår giver det mening at skifte hæveskydedør ud?

Jeg har en hæveskydedør fra 1973 I mit hus fra 1966. Den er kold her om vinteren, og gammel og grim. Men en ny koster 50 tusind. Det synes jeg er mange penge. Den gamle virker, og ruderne er ikke punkteret. Hvornår vil det overhovedet give mening at udskifte sådan en dør?
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Man kan købe meget varme for 50k.
Den tidligere ejer af mit hus skiftede alle vinduer til 3 lags. Tør ikke tænke på hvad det har kostet.
Og udgiften kommer aldrig til at betale sig hjem i sparet varme.
Det gør din dør heller ikke. Og det hæver heller ikke værdien på dit hus tilsvarende.
Jeg glæder mig dagligt over mine vinduer - ville nok have gjort det selv, hvis jeg havde pengene, og ikke skulle ud og låne dem.
Den type døre var populære i 70'erne. Jeg ville udskifte den med almindelige dobbeltdøre. De er billigere og lettere at bruge i dagligdagen. 
Kan man ikke renovere den og blot skifte ruden?

Vores er nyere fra midt 10’erne og tolags. Den skiftes næppe foreløbig. En ny rationel koster omkring 30k men vejer 200kg+ ifølge rationel. Om det er korrekt, vides ikke. 50k er virkelig meget 
Hvis døren er i orden giver det ikke økonomisk mening at skifte den. Besparelsen vil være i størrelsesordenen 50-200 kr om året.

Der er næppe plads til 3-lags glas i de bestående rammer. 
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis