diamantskive

jeg har købt skæreskiver til betonfliser hos hjem&fix og hos h.nyborg, jeg synes kvaliteten er alt for dårlig (ca.120kr/skive), men måske ka jeg ikke forvente bedre til prisen.
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej

Jeg bruger ikke så meget skæreskiver, men jeg har lagt 8o kvm fliser og en del andet og skiven er ikke slidt op endnu. Er købt i HN, hedder vis "uni-cut" 230mm. Er faktisk ret tilfreds med holdbarhedes. Har til gengæld hørt at hvis man bruger en betonskæreskive til lecablokke slides de hurtigere, har ikke efterprøvet det selv.

mvh Anders
Hej Anders! noget tyder på, at det er samme type skive UNI-CUT-K, 230mm. Jeg har haft meget skærearbejde med flisetype 25x50x5, problemet med denne flise er nok, at der er STEN i, dem er skiven ikke glad for, ca. 17 lb.m har jeg kørt og er ikke færdig endnu (jeg lægger haven om). Jeg vil prøve AEG-skiven fra H&J til 199kr næste gang. vh. poul
Hej XPOL og Anders!

Problemet for jer, er nok ikke skiverne, men brugen af dem.

1. Et skærende/savende redskab må ikke mases ned i emnet, men skal selv arbejde sig i gennem materialet.

2. Når man kører med "diamanten" skal skiven luftes, ved at lade maskinen køre med skiven fri af emnet. D.v.s. skære i 15 - 20 sek. + lufte i 15 - 20 sek.

3. Når man skærer, skal der normalt ikke komme gnister af betydning. Gør der det, kan det være p.g.a. ovenstående, eller fordi man får kæntret skiven i sporet, med der af følgende afrivning af diamanter.

4.Man kan forbedre skæreevnen en smule, ved at slibe skiven. Det kan gøres ved at skære i gennem en gasbetonsten.

MVH Birger

Hvis øl er sundt, så må meget øl, være meget sundt. §;-)

www.baekhus.dk
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis