loft til kip i loftlejlighed, pris og omgang af projekt

Jeg går med overvejelser om at købe denne lejlighed på 2. sal. Lejligheden har en god populær placering hvorfor vi tænker, at der er potentiale for at få pengene ved en renovering ind igen ved fremtidigt salg. Der er givet følgende tilladelse fra ejerforeningen:
" Der er loft over lejligheden – et stort uudnyttet rum, som køber har foreningens tilladelse til at åbne op.
Der er tale om en hanebåndskonstruktion, som egner sig godt til at åbne op til kip eller etablere en hems, der kan opleves som en hel ekstra etage. Ejerforeningen har givet skriftlig tilladelse til inddragelse af reposen og til at åbne loftet op og lave hems eller lignende."

Jeg er dog i tvivl om, hvad et sådan projekt vil løbe op i økonomisk. Jeg vil selv stå for nedrivning, og de sidste detaljer med spartling og maling, men de mere komplekse ting vil jeg have håndværkere til (isolering, gipsplader mm). Er der nogen, som har et estimat på hvad dette vil løbe op i? vi går med overvejelser om følgende versioner af renoveringen:

1: åbne op til kip i alle rum i lejligheden (minus badeværese) uden tilføjelse af ovenlysvinduer.
2: åbne op til kip i stue og værelset som støder op til stuen. Lave hems over køkken og værelse 2.
3: åbne op til kip i stue og værelset som støder op til stuen og lave ovenlys i hvert rum.
4 åbne op til kip i stue og de to værelser 

Blot til info, så planlægger jeg også at fuldspartle lejligheden, skifte køkken samt lægge nyt gulv. 

Jeg håber nogen kan give en fornemmelse af hvad dette vil kræve økonomisk og evt en tidsramme for hvor lang tid det vil tage proffesionelle? og er der en af de ovenstående løsninger som I ville vælge at gå med?

Billeder af plantegning, køkken/stue og værelset som støder op til stuen

Mvh 
Sophie :) 
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Spørg den tømrer, du vil bruge. Det andet er gætværk. Du kan lave det meste selv (inkl isolering) men bør have beregninger af spær osv fra ingeniør + brandsikring henover loft. Det kan også løbe op.

Og så afhænger det også af el, placering i Danmark, tagvinduer mv. 
Det bliver en kæmpe omgang, og nærmest en totalrenovering af lokalerne. Når der er skråvægge, vil de eneste rigtige være at nedbryde dem, så i kan få isoleret efter nutidens standard hele vejen op. Ovenlysvinduer er tæt på et must - det vil give et rigtig godt lysindfald.

Søren O
Tak for svar. Vil i mene at det er must at bryde skråvæggene ned og isolere - er det fordi det byggemæssigt er nødvendigt for at der ikke sker nogle dårlige ting med varmen i rummet, eller er det hvis man blot vil have højest standart i sin renovering? Vi stræber efter ikke at lave et for høj budget, da vi ikke forventer at bo der meget mere end 2-3 år og vil være sikre på at pengene kommer igen.

Men tak for svar indtil videre - vi må vist få en tømre med ud til en vurdering.

Vil i mene det er realistisk at nå i mål for 200.000kr når vi laver spartel/ maling selv? Og så selvfølgelig yderligere udgifter til gulv, køkken osv. 
Hvis i kan undvære tagvinduerne er det noget der kan laves for 150.00kr uden malerarbejde.
Tagvinduerne kræver opsætning af stillads på hele facaden, så det løber meget hurtigt op. ( mit gæt 150.000kr for 2 stk)

Selvbygger med stort S. 
Superdiy skrev den 01-02-2026 21:38:41

Hvis i kan undvære tagvinduerne er det noget der kan laves for 150.00kr uden malerarbejde.

Mener du 15.000 kr ?? eller mangler der et Nul

Vi prøver igen, i morgen --
Annonce
Det er helt sikkert at i ikke kan få investeringen hjem hvis i sælger inden for 2-3 år . 
Skråvægge skal sikkert ned. Når man renoverer så meget så skal isolering leve op til nuværende standard.
Jeg ser et stort vindue som danner en kvist på huset. Der er der lavet noget udveksling for at bære 1 eller 2 spær. Det kan muligvis skjules i isolering, men ellers vil det blive et vanskeligt område at få beklædt. 
Jeg kan ikke få øje på kvisten på plantegning, men det kan jo være en slags tegning, som ikke er så detaljeret.
Huset på den anden side af gaden har tagvinduer. Var det muligt at besøge dem for lidt oplysninger. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Hvis det er Frederiksberg så er pengene hjemme før man er færdig 
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Nyhed! Spartelmasse godkendt til Fermacell fra Flügger. 
Få 25% rabat med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også