Jeg går med overvejelser om at købe denne lejlighed på 2. sal. Lejligheden har en god populær placering hvorfor vi tænker, at der er potentiale for at få pengene ved en renovering ind igen ved fremtidigt salg. Der er givet følgende tilladelse fra ejerforeningen:
" Der er loft over lejligheden – et stort uudnyttet rum, som køber har foreningens tilladelse til at åbne op.
Der er tale om en hanebåndskonstruktion, som egner sig godt til at åbne op til kip eller etablere en hems, der kan opleves som en hel ekstra etage. Ejerforeningen har givet skriftlig tilladelse til inddragelse af reposen og til at åbne loftet op og lave hems eller lignende."
Jeg er dog i tvivl om, hvad et sådan projekt vil løbe op i økonomisk. Jeg vil selv stå for nedrivning, og de sidste detaljer med spartling og maling, men de mere komplekse ting vil jeg have håndværkere til (isolering, gipsplader mm). Er der nogen, som har et estimat på hvad dette vil løbe op i? vi går med overvejelser om følgende versioner af renoveringen:
1: åbne op til kip i alle rum i lejligheden (minus badeværese) uden tilføjelse af ovenlysvinduer.
2: åbne op til kip i stue og værelset som støder op til stuen. Lave hems over køkken og værelse 2.
3: åbne op til kip i stue og værelset som støder op til stuen og lave ovenlys i hvert rum.
4 åbne op til kip i stue og de to værelser
Blot til info, så planlægger jeg også at fuldspartle lejligheden, skifte køkken samt lægge nyt gulv.
Jeg håber nogen kan give en fornemmelse af hvad dette vil kræve økonomisk og evt en tidsramme for hvor lang tid det vil tage proffesionelle? og er der en af de ovenstående løsninger som I ville vælge at gå med?
Billeder af plantegning, køkken/stue og værelset som støder op til stuen
Mvh
Sophie :)